• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Idén kétezer-egyszázszor mentettek a légi mentők

Hírek Forrás: MTI

Minden tizedik balesetnél légi mentésre van szükség.

Erről Túri Péter, az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) Légimentő Kht. ügyvezető igazgatója beszélt a budaörsi repülőtéren tartott pénteki sajtótájékoztatóján.

Ismertetése szerint az utóbbi hetekben a légi mentés nehézségeiről értesült a közvélemény. A miskolci esetet - amikor nem tudták a helikoptert kivinni a hangárból - a kemény éjjeli fagy okozta. Ehhez hasonló a mentőbázisok elkészülte után nem fog előfordulni - ígérte Túri Péter.

A nehézségek ellenére a szolgálat hatékonyan működött a mögöttünk lévő esztendőben. Csak egyetlen esetben nem tudta repülésbiztonsági ok miatt a mentőhelikopter a baleset színhelyét megközelíteni. Jelentős eredmény Túri doktor szerint, hogy minden gép fedélzetén orvos dolgozik, kétharmaduk pedig szakorvos. Mellettük diplomás mentőtisztek teljesítenek szolgálatot.

A feladatokat nyolc helikopterrel látják el. Az öt EC-135-öst az osztrákoktól bérlik, a három AS-350-es pedig saját tulajdonukban van. Az utolsó Mi-2-est rövidesen kivonják a forgalomból.

Túri Péter ismertetése szerint nem repülőterekre, hanem bázisokra van szüksége a szolgálatnak. Az első minden igényt kielégítőt márciusban avatták Balatonfüreden. Hasonlóak lesznek a jövő évben Budaörsön, Szekszárdon, Miskolcon, Pápán és Sármelléken is. Ilyen lesz a szentesi is, amelynek elkészültét követően az ország bármely pontjára 15 percen belül megérkezhetnek.

Az élet bebizonyította, hogy a riaszthatóság kezdési idejét érdemes volt reggel 6 órára előrehozni - emelte ki az igazgató. Több mint száz súlyos baleset miatt szálltak fel a hajnali órákban. Az esti órákban történő repülés pedig az új bázisok kivilágított leszállópályáival lesz megvalósítható - mondta az ügyvezető igazgató.

Túri Péter elismerte, hogy a légi mentés drága, egy-egy repülés költsége 590 ezer forint. Ugyanakkor emlékeztetett arra, hogy a sérültek ily módon sokkal rövidebb időn belül kaphatják meg a leghatékonyabb ellátást, amelynek az az eredménye, hogy a későbbiek során rövidebb ideig kell őket az ugyancsak drága intenzív ellátásban részesíteni.