• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Így segítettek tudatos fogyasztóvá válni

Hírek Forrás: MTI

Országszerte nagy sikert aratott az egészségtudatosságot erősítő kampány.

Országszerte nagy sikert aratott mind a szakemberek, civil szervezetek, mind a fogyasztók körében az egészségtudatosságot erősítő, júliusban indított kampány, amelynek részeként több mint hetven helyszínen fogadták tájékoztatással, tanácsokkal és játékokkal az érdeklődőket - közölték a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hivatal (NFH) társhatóságokkal közös budapesti projektzáró rendezvényén kedden.

Szente István, az NFH megbízott főigazgatója az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés- egészségügyi Intézettel, az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat Országos Tisztifőorvosi Hivatalával és a Nemzeti Egészségfejlesztési Intézettel közös projektről azt mondta: a legfőbb céljuk az volt, hogy felhívják az emberek figyelmét a vásárláskor meghozott döntések jelentőségére. Ennek érdekében indították a 618 millió forint összköltségvetésű, az Európai Unió társfinanszírozásában júliustól november végéig tartó átfogó programot, amelynek során egyedülálló együttműködés jött létre a társhatóságok között - tette hozzá.

Szima-Barcsai Borbála, az NFH szakmai vezetője közölte: a projekt a társadalom egészségtudatossági szintjének felmérésével indult, majd összegyűjtötték a nemzetközi és magyarországi "jó gyakorlatokat". Ezután laboratóriumi vizsgálatoknak vetették alá a korábban meghatározott termékcsoportokat, köztük kozmetikumokat, kávékat, energiaitalokat, étrendkiegészítőket, lövedékes és felfújható játékokat, víztisztító berendezéseket, fehérneműket. Majd országos, több mint 70 állomásból álló kampánykörútra indultak, amelynek keretében például bevásárlóközpontokban a szakértők tájékoztatással, tanácsokkal és játékokkal fogadták az érdeklődőket.

A projekt érdekében felnőttképzési intézménnyé vált NFH-ban piaci szereplőknek képzéseket, szakmai workshopokat, gyerekeknek laborlátogatásokat tartottak, és sikerrel zárult a hivatal által középiskolásoknak meghirdetett, tudatosabb fogyasztóvá válást elősegítő ötletverseny is - sorolta.

Felidézte, csaknem húsz középiskolában tartottak speciális órát a hatóságok szakemberei, és a laborvizsgálatok eredményeit feldolgozó kiadványok mellett, Válassz okosan címmel általános iskolásoknak, középiskolásoknak és oktatóknak szóló, az egészségtudatosságot bemutató füzeteket is kiadtak. Továbbá készítettek 14 kisfilmet, amelyekből például kiderül, mit jelentenek a piktogramok, megújították az Okosotthon és Okoskosár alkalmazásokat, és a www.tudatos.info.hu címen a társhatóságokkal közös honlapot indítottak.

A szakmai vezető úgy összegzett: a projekt során azt tapasztalta, hogy legyen szó szakmai szervezetekről, járókelőkről, pedagógusokról vagy gyerekekről, nagyra értékelték egyrészt az információkat, másrészt azokat az ötleteket, tanácsokat, amelyeket a mindennapi életben hasznosíthatnak az egészségük megőrzése érdekében.