• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Így változik a fogyasztóvédelmi törvény

Hírek Forrás: MTI

Tovább kell majd őrizni a jegyzőkönyvet, nő a panaszok elévülési ideje.

A módosított fogyasztóvédelmi törvény célja a fogyasztók magasabb szintű védelme és az érintett vállalkozások terheinek csökkentése - mondta a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) jogi szakértője egy szakmai fórumot megelőző sajtótájékoztatón. Solymossy Péter a törvény legfontosabb változásai között a panasztétel során elkészült jegyzőkönyv megőrzési időtartamát és a fogyasztóvédelmi panaszok elévülését említette meg, ezek körében öt évre változott a szabályozás. A telefonon vagy elektronikusan benyújtott panaszok esetében a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámot biztosítani a fogyasztónak.

A szakember kiemelte: a kkv-k számára előny, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság bizonyos esetekben nem folytat le eljárást, csak felhívja a figyelmet a hiányosságra, és kéri annak megszüntetését. Az első esetben még nem szankcionál, csak figyelmeztet a hatóság, de ha továbbra is fennáll a jogsértő állapot, eljárást indíthat az NFH. Ez annyiban jelent könnyebbséget, hogy a vállalkozások egy következő jogsértés esetében nem lesznek visszaesők, tehát a szabályozás a jogkövető magatartást nagymértékben támogatja.

Solymossy felhívta a figyelmet, hogy a törvénymódosítás révén már a kkv-k is beletartoznak a fogyasztói kategóriába, ha a gazdasági tevékenységén kívül járnak el vagy kötnek szerződést, így valamelyik közszolgáltatóval való vitás ügyében már fogyasztónak minősül a vállalkozó.

Görömbeiné Balmaz Katalin, a megyei békéltető testület elnöke elmondta: egyre több vállalkozás tesz úgynevezett alávetési nyilatkozatot, amely azt jelenti, hogy elfogadja a békéltető testület döntését. A fogyasztóbarát vállalkozás cím elnyerésének ugyanis alapfeltétele, hogy a vállalkozás általános alávetési nyilatkozatot tegyen - tette hozzá az elnök.