• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Információs redszer próbaüzemben az árvíz alatt

Hírek Forrás: MTI

Közösségi információs rendszert alakított ki a Magyar Vöröskereszt és a Telenor.

Próbaüzemben működik a dunai árvíz ideje alatt a Közösségi Média Információs Rendszer azzal a céllal, hogy a hatóságok és a lakosság által megosztott információkat összegyűjtse, rendszerezze és megossza. A Közösségi Média Információs Rendszert a Telenor alakította ki a Magyar Vöröskereszttel kötött stratégiai együttműködésének újabb lépcsőjeként. A rendszer célja, hogy a nyilvános közösségimédia-tartalmakat, a hatóságok kommunikációs csatornáin megtalálható és a Vöröskereszt által gyűjtött információkat folyamatosan gyűjtse, rendszerezze és relevancia szerint strukturált formában újra megossza.

A törökbálinti Telenor székházban létrejött központ a Magyar Vöröskereszt önkénteseinek üzemeltetésével működik. Az eddigi eredmények szerint csupán az "Árvíz" kulcsszóra a közösségi médiából több mint 6500 találat érkezett az elmúlt napokban - közölte a humanitárius szervezet csütörtökön az MTI-vel.

A Közösségi Média Információs Rendszer változata az Amerikai Vöröskereszt munkafolyamataiban már bizonyított, ugyanakkor a hazai fejlesztés beépíti a magyarországi tapasztalatokat is.
A Telenor 2013. május 8-án kötött stratégiai együttműködést a Magyar Vöröskereszttel és vállalta, hogy katasztrófahelyzet esetén a szervezet által megjelölt térségekben a segélyszervezet - így közvetve az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság - munkájának támogatása érdekében növeli a mobilhálózat kapacitását, önkéntes csapatot szervez a telekommunikációs vállalat munkatársaiból, valamint közreműködik egy díjmentesen hívható, tárgyi adománykezelő call-center kialakításában.

Ezen felül modern technikai eszközökkel, táblagépekkel, laptopokkal, csepp- és porálló okostelefonokkal és mobilinternettel látta el a segélyszervezet munkatársait. A Magyar Vöröskereszt a technikai eszközöket már be is vetette a dunai árvíz során, illetve jelezte igényét a Telenor önkénteseinek segítségére is.