Közösségi információs rendszert alakított ki a Magyar Vöröskereszt és a Telenor.
Próbaüzemben működik a dunai árvíz ideje alatt a Közösségi Média Információs Rendszer azzal a céllal, hogy a hatóságok és a lakosság által megosztott információkat összegyűjtse, rendszerezze és megossza. A Közösségi Média Információs Rendszert a Telenor alakította ki a Magyar Vöröskereszttel kötött stratégiai együttműködésének újabb lépcsőjeként. A rendszer célja, hogy a nyilvános közösségimédia-tartalmakat, a hatóságok kommunikációs csatornáin megtalálható és a Vöröskereszt által gyűjtött információkat folyamatosan gyűjtse, rendszerezze és relevancia szerint strukturált formában újra megossza.
A törökbálinti Telenor székházban létrejött központ a Magyar Vöröskereszt önkénteseinek üzemeltetésével működik. Az eddigi eredmények szerint csupán az "Árvíz" kulcsszóra a közösségi médiából több mint 6500 találat érkezett az elmúlt napokban - közölte a humanitárius szervezet csütörtökön az MTI-vel.
A Közösségi Média Információs Rendszer változata az Amerikai Vöröskereszt munkafolyamataiban már bizonyított, ugyanakkor a hazai fejlesztés beépíti a magyarországi tapasztalatokat is.
A Telenor 2013. május 8-án kötött stratégiai együttműködést a Magyar Vöröskereszttel és vállalta, hogy katasztrófahelyzet esetén a szervezet által megjelölt térségekben a segélyszervezet - így közvetve az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság - munkájának támogatása érdekében növeli a mobilhálózat kapacitását, önkéntes csapatot szervez a telekommunikációs vállalat munkatársaiból, valamint közreműködik egy díjmentesen hívható, tárgyi adománykezelő call-center kialakításában.
Ezen felül modern technikai eszközökkel, táblagépekkel, laptopokkal, csepp- és porálló okostelefonokkal és mobilinternettel látta el a segélyszervezet munkatársait. A Magyar Vöröskereszt a technikai eszközöket már be is vetette a dunai árvíz során, illetve jelezte igényét a Telenor önkénteseinek segítségére is.