• nátha
    • A tüdőgyógyász szerint a náthának is lehetnek szövődményei

      A tüdőgyógyász szerint a náthának is lehetnek szövődményei

    • Immunerősítést már nyár végén érdemes elkezdeni

      Immunerősítést már nyár végén érdemes elkezdeni

    • Itt az ősz, már támadnak a vírusok

      Itt az ősz, már támadnak a vírusok

  • melanóma
    • Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

      Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

    • A betegségről a melanoma világnapján

      A betegségről a melanoma világnapján

    • Melanoma: Fedezze fel időben az árulkodó jeleket!

      Melanoma: Fedezze fel időben az árulkodó jeleket!

  • egynapos sebészet
    • Egy területen jó teljesítményt nyújt az egészségügy

      Egy területen jó teljesítményt nyújt az egészségügy

    • Profilbővítést tervez a sikeres egynapos sebészet

      Profilbővítést tervez a sikeres egynapos sebészet

    • Megtriplázható az egynapos műtétek száma hazánkban

      Megtriplázható az egynapos műtétek száma hazánkban

Atropinmérgezettek a Honvédkórházban

Hírek 2018.04.27 Forrás: MTI
Atropinmérgezettek a Honvédkórházban

Újabb atropin okozta ételmérgezésekről értesült a Hivatal, ezért újra figyelmeztet a veszélyes termékekre.

Csütörtök hajnalban néhány órán belül két, hasonló tüneteket mutató, zavart állapotban lévő és lázas beteget szállított az Országos Mentőszolgálat a Honvédkórház sürgősségi betegellátó centrumába - tájékoztatta a Honvédelmi Minisztérium (HM) csütörtökön az MTI-t.

A betegek tünetei atropinmérgezésre utaltak, ezért a kezelőorvos képalkotó és laboratóriumi vizsgálatok elvégzése mellett toxikológiai vizsgálatot is elrendelt. A terápiának köszönhetően a betegek tudata fokozatosan visszatért, így kiderült, hogy egymástól függetlenül, de ugyanolyan étel elfogyasztása után jelentkeztek a tüneteik.

A Honvédkórház laboratóriuma az érintettek vizeletéből vett minta alapján azonosította a mérgezést okozó atropin jelenlétét, amelyről értesítette az élelmiszerbiztonsággal foglalkozó hatóságot.

A betegek jelenleg stabil állapotban vannak, további megfigyelésük és kezelésük még tart - közölték.

Figyelmeztetést adott ki a Nébih

 

Ismét szennyezett fűszerköményre figyelmeztet a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih), miután újabb atropin okozta ételmérgezésekről értesült. A hivatal csütörtökön közölte, hogy a területileg érintett kormányhivatalok haladéktalanul elindították az események kivizsgálását, a Nébih pedig megkezdte a termékcsoport mintavételekkel egybekötött célellenőrzését.

A közleményben emlékezetnek arra, hogy a Nébih március 22-én már intézkedett ugyanilyen ügyben: mérgező gyomnövénnyel, csattanó maszlaggal szennyezett fűszerkömény tételeket vont ki a forgalomból.

Három vállalkozó, a Szegeden található Chili Produkt Fűszerkereskedelmi Kft., a pécsi Markovics Antal egyéni vállalkozó, valamint az Aroma Trans Europe Kft. (Budapest/Tiszakécske) terméke volt szennyezett. A hatóság a vállalkozások által forgalmazott egész fűszerkömények közül a 2018. július 31-i és a 2019. május 19-i lejárati idővel, az őrölt fűszerkömények közül pedig a 2019. augusztus 31-i lejárati idővel rendelkező tételeket vonta ki a forgalomból.

A Nébih közleményében most ismét arra hívja fel a vásárlók és a vendéglátók figyelmét, hogy ezeket a termékeket, valamint az Egyiptomból származó fűszerkömény termékeket ne fogyasszák el, ne használják fel. Ismeretlen helyről származó, bizonytalan eredetű fűszerköményt se használjon fel senki. Megbetegedés esetén pedig haladéktalanul forduljanak orvoshoz.

Legolvasottabb cikkeink