Győrfi Pállal, a Végeken Egészséglélektani Alapítvány elnöke, a CallForHelp elindítója, Székely András beszélgetett.
Az egészségügyi területen a segítségnyújtás során átélt élmények lelki hatásaival folyamatosan kell foglalkozni. Ezért is kifejezett cél az, hogy a segítő ne legyen magára hagyva ebben a folyamatban, megkapja a szükséges felkészítést arra, hogy mivel találkozhat - mondta el Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője a CallForHelp elindítójának, a Végeken Egészséglélektani Alapítvány elnökének, Székely Andrásnak adott interjúban.
Győrfi az OMSZ gyakorlatát ebben kifejezett fontosnak tartja: náluk már évek óta működik a mentálhigiénés gondozás több formája is. Vallja, hogy az ember – így a segítő is – sérülékeny, ezért a problémákat ki kell beszélni, mert az az ember lelkét gyógyítja. Az OMSZ-nál működik egy hotline telefonvonal, de ez a lehetőség inkább már tűzoltásnak számít, mert aktívan is gondozni kell az egész személyiségüket használó segítőket. Országos hálózat lévén a mentálhigiénés munkatársak online térben segítenek, így minden munkatárs könnyen eléri a kínált lehetőségeket. A feldolgozó beszélgetés lehetősége, online hozzáférhető anyagok, relaxációs foglalkozások is rendelkezésre állnak. Nagyon jól működik a rendszer – tette hozzá Győrfi Pál.
A beszélgetés során lényeges pontként hangsúlyozták ki, az, hogy valaki lelkileg erős, nem azt jelenti, hogy nem inog meg a súlyok alatt. A koronavírus-járvány harmadik hullámában a mentősöket extrém fizikai és mentális terhelés érte. Fontos állomása a lelkif olyamatoknak, hogy észreveszi a segítő, ha saját magának is szüksége van a segítségre – vetette fel a témát Székely. Győrfi Pál szerint a megfelelő folyamat az, ha fel tudjuk dolgozni a problémákat, hogy vissza tudjunk térni az egyensúlyi állapotba, így a következő probléma akadályát is könnyebben vegyük.
A teljes beszélgetés itt megtekinthető: