• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Jogsértőnek bizonyultak a Brightwhite fogfehérítő reklámjai

Hírek 2022.03.22 Forrás: GVH
Jogsértőnek bizonyultak a Brightwhite fogfehérítő reklámjai

Széles fogyasztói körben népszerűsítették a terméket annak ellenére, hogy a Nemzeti Népegészségügyi Központ kitiltotta a forgalomból.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 22 milliós bírságot szabott ki a Brightwhite fogfehérítő forgalmazóira, amiért több hatósági tiltás ellenére is intenzíven és rengeteg szempontból jogsértően reklámozták a közegészségügyi kockázatokat hordozó termékcsaládot - tudatta a hivatal közleményben.

A Gazdasági Versenyhivatal 2020 végén indított vizsgálatot a BrightWhite otthoni fogfehérítő rendszer forgalmazóival szemben, miután széles fogyasztói körben népszerűsítették a terméket annak ellenére, hogy a Nemzeti Népegészségügyi Központ kitiltotta a forgalomból. A szakhatóság megállapítása szerint ugyanis hiányos termékdokumentációja miatt nem kizárható, hogy a fogfehérítő az európai ágazati normák által tiltott anyagot tartalmaz, így egészségügyi kockázatokat hordozhat.

A GVH a vizsgálat során ideiglenesen megtiltotta a termék reklámozását, majd – miután a cégek új honlapon és termékregisztrációval tovább folytatták a hirdetését – tiltását általános módon kiterjesztette annak népszerűsítésére bármilyen elnevezéssel vagy közösségi regisztrációs számmal.

A nemzeti versenyhatóság most lezárult vizsgálata megállapította: a fogfehérítő népszerűsítése összesen 11 különböző módon ütközött a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmába, emellett ötféleképpen sértette meg a rá vonatkozó uniós ágazati szabályozást. A cégek – amellett, hogy szakhatósági forgalmazási tilalom ellenére reklámozták a terméket – többek között nem tudták megfelelően igazolni az egészségre gyakorolt hatásaira, természetes hatóanyag-tartalmára, fehérítő képességére, peroxid- és biszfenol mentességre vonatkozó állításaikat; megtévesztően hirdettek piacelsőséget és egyoldalúan szűrték weboldalukon a negatív fogyasztói véleményeket. A fogfehérítőt emellett jogsértő módon reklámozták burkoltan fizetett posztokban számos magyar influencer közreműködésével.

A versenyhatóság a jogsértésekért összesen több mint 22 millió forintra bírságolta a terméket forgalmazó két magyar és két szlovák vállalkozást. A döntés figyelembe vette egyebek mellett, hogy a cégek több szakmai és ágazati tájékoztatási követelményt is megsértettek, jogsértő magatartásukat pedig az erre vonatkozó hatósági döntéseket (az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet szakvéleményeit, a Nemzeti Népegészségügyi Központ forgalomból kitiltó határozatait és a GVH ideiglenes intézkedéseit) követően is folytatták - írták a közleményben.