• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Kapcsolat a bor és a szájüregi daganat között

Hírek Forrás: Semmelweis Figyelő

Sokan úgy vélik, hogy este egy-két pohár bor nem ártalmas az egészségre, ami így nem igaz.

Az Egyesült Királyságban 20 százalékkal nőtt a szájrákos megbetegedések aránya az utóbbi három évtizedben, ráadásul a betegségben kétszer annyi férfi érintett, mint nő. A brit kormányzat ezért határozott lépésekre szánta el magát: drasztikus elrettentő reklámkampánnyal hívja fel az alkohol veszélyeire az embererek figyelmét. A reklámok a brit Change4Life csatornáján lesznek láthatóak majd, és azt hangsúlyozzák, hogy akik gyakran napi 6 egységnyi alkoholt vagy annál többet fogyasztanak, duplájára növelik a magas vérnyomás kialakulásának a rizikóját. Egy alkohol-egység 10 milliliter tiszta alkoholnak felel meg, ami egyenlő 1 pohár sörrel, 1,5 deciliter borral, vagy 3 cl égetett szesszel) - olvasható a Semmelweis Figyelőn.

A reklám arra is kitér majd, hogy ennyi alkohol háromszorosára emeli a szájüregi daganatok kockázatát. Angliában évente körülbelül 5000 szájüregrákos beteget diagnosztizálnak, valamint a betegség miatt 1800 ember veszti életét. Emellett mintegy 12 millió ember szenved magas vérnyomásban, ami növeli a szívroham és a stroke kockázatát is.

A szakemberek nagy reményeket fűznek a reklámkampányhoz

A hirdetés felhívja az emberek figyelmét, hogy már azzal is csökkenthetik a kockázatokat, ha hetente néhány alkoholmentes napot iktatnak be, és amikor szórakozni mennek, előtte otthon nem isznak, valamint kisebb poharakból és kevesebb alkoholtartalmú italt fogyasztanak a szórakozóhelyeken.

Angliában korábban felmerült, hogy növeljék az alkoholok egységenkénti árát, remélve, hogy a rendelet hatására majd kevesebbet fognak inni az emberek. Ezt azonban arra hivatkozva, hogy nem akarják a "józan többséget" büntetni, inkább elvetették. A szakemberek most a reklámkampánytól remélnek változásokat.