• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Kiosztották a MOMOT díjakat

Hírek Forrás: Weborvos

A Magyar Obezitológiai és Mozgásterápiás Társaság idei díját a Coca-Cola Energia-egyensúly Programja kapta.

A MOMOT díj

A Magyar Obezitológiai és Mozgásterápiás Társaság (MOMOT) hétvégi kongresszusán díjazták azokat, akik a saját területükön az egészség megőrzéséért és az elhízás elleni küzdelemben a társaság szakmai szempontjai szerint kiemelkedő munkát végeztek.

A MOMOT Egészséges életért díját idén Prof. Dr. Molnár Dénes, a pécsi Klinikai Központ Gyermekgyógyászati Klinika igazgatója és  a Coca-Cola Energia-egyensúly Programja kapta, amely a már évek óta népszerű Coca-Cola Testébresztő programot is magában foglalja.

A Prof. Dr. Bedros J. Róbert, a MOMOT elnöke által alapított Egészséges életért díjat a hagyományokhoz híven idén is a társaság hétvégén lezajlott, tavaszi kongresszusán adták át, amelyet a Coca-Cola Vállalat közép-európai igazgatója, Bianca Bourbon vett át a vállalat Energia-egyensúly Programjáért.

A Coca-Cola éppen egy éve jelentette be, hogy globális üzleti stratégiaként tekint az elhízás elleni küzdelemre. Abban a 207 országban, ahol jelen van, mérhető eredményű aktivitásokkal kíván fellépni a probléma ellen. Ezzel összhangban a Coca-Cola Magyarország is kiemelt feladatának tekinti, hogy ráirányítsa a közfigyelmet az energia-egyensúly megtartásának jelentőségére és népszerűsítse az aktív életmódot.

A Coca-Cola tavaly nagyszabású reklámkampánnyal hívta fel a figyelmet a bevitt és a felhasznált energia közti egyensúly megtartásának fontosságára. A vállalat történetében első alkalommal beszélt arról, hogy egy pohár Coca-Cola energiatartalmához képest hétköznapi testmozgásokkal, mint pl. öt perc futással, fára mászással, öleléssel vagy akárcsak egy kiáltással mennyi kalóriát égethetünk el, valamint hangsúlyozta a kalóriamentes választás lehetőségét.

Az energia-bevitel egyéni kontrollálását és a választást a Coca-Cola Magyarország több mint 40 terméket számláló, széles termékválasztékával segíti, amelyben az alacsony kalóriatartalmú és kalóriamentes termékek hangsúlyos arányban szerepelnek. A vállalat a cukor és a csökkentett energiatartalmú édesítőszerek mellett a természetes eredetű sztíviát is használja bizonyos termékei édesítésére. Ezek a csökkentett energiatartalmú italok az energia-egyensúly megtartásához is jól működő alternatívát jelentenek. Emellett minden termékének címkéjén – a törvényi előírásokon túlmutatóan is – feltünteti az adott ital tápértékadatait, 100 ml-re vonatkozó energia- és cukortartalmán kívül közli az irányadó napi beviteli értékeket (INBÉ) is, hogy ezzel is megkönnyítse a fogyasztók tudatos választását.

Az energia-egyensúly másik pillérét, az energia felhasználást fokozó rendszeres testmozgást és aktív életmódot több vállalati, illetve márkához köthető program népszerűsíti. Közülük talán a legkedveltebb az immár kilenc éve futó Coca-Cola Testébresztő Program, amellyel eddig több mint 3,2 millióan sportoltak és próbáltak ki különféle mozgásformákat tömegrendezvényeken.

A honi alapítású program sikerét az is bizonyítja, hogy a Coca-Cola idén több európai országban is bevezeti a Testébresztőt. James Quincey, a Coca-Cola európai elnöke pedig épp pár napja erősítette meg a Sky News-on vele készített interjúban azt a vállalást, hogy a Coca-Cola testmozgást népszerűsítő programjaival legalább 10 millió európai embert érnek majd el.