• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Könnyen meg lehet minket vezeti

Lapszemle 2019.01.10 Forrás: kreativ.hu
Könnyen meg lehet minket vezeti

Általános bizalmatlanság figyelhető meg az egészségügyi információkhoz kapcsolódóan.

Az Inspira Research saját finanszírozású kutatás során megvizsgálta a magyar internetező lakosság egészséggel, betegségekkel kapcsolatos információszerzési szokásait, a témakörhöz kapcsolódóan az információs csatornák – beleértve az offline és print – iránti bizalmat, valamint azt, mennyire és hogyan szűrik a felhasználók a weben megjelenő egészségügyi tartalmak, hirdetések valódiságát. A konklúzió az, hogy komoly bizalomdeficit figyelhető meg bármely információforrást tekintve, beleértve nemcsak az internetes tartalmakat, hanem az orvost és a patikust is, írja a kreativ.hu.

A kutatás 400 fős, az ország internetező lakosságára nézve reprezentatív mintán zajlott. A válaszok alapján az Inspira négy fogyasztói szegmenst tudott elkülöníteni: az „óvatos tudatos" (a teljes minta 35 százaléka), a „hiszékeny infozabáló" (20 százalék), a „megvezethető reaktív" (26 százalék) és az „érdektelen" (19 százalék) csoportokat.

Az Inspira kutatói kiemelték, hogy korábban lényegesen nagyobb szakadék volt érzékelhető az internet és az egészségügy szereplői között a bizalom kérdésében. Elsősorban a minőségi tartalmat kínáló, tematikus egészségportálok javítottak sokat az online egészségügyi tartalom hitelességének megítélésében.

A kutatók szerint az eredmények alapján megállapítható: általános bizalmatlanság figyelhető meg az egészségügyi információkhoz kapcsolódóan. Iparági összefogás szükséges a bizalom (újra-)építéséhez mind az egészségügyi szektor, mind az online, mint csatorna vonatkozásában is. Az online egészségügyi tartalmak hitelességének szűrése kapcsán elengedhetetlen a fogyasztók edukálása abban a tekintetben, milyen szempontok, keresési metódusok stb. segítségével találhatók meg az igazán releváns és valós információt közvetítő tartalmak, site-ok.