• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Kötelező lehet a vészfék az autókban

Lapszemle 2019.02.18 Forrás: Napi.hu
Kötelező lehet a vészfék az autókban

Az automatikus vészfékező rendszert várhatóan 2022-től kötelezővé teszik az új autóknál.

Mintegy 40 ország megállapodott az automatikus vészfékező rendszerek (AEBS) bevezetésére vonatkozó ENSZ-rendelet tervezetéről - derül ki a világszervezet tájékoztatásából - melyet a napi.hu. idézett. 

Az új szabályozás szigorú és nemzetközileg harmonizált szabályokat ír majd elő a vészfékező rendszerek alacsony sebességnél történő használatára. A szabályozásról még az idén tárgyalnak és várhatóan jövőre lép életbe.

Mindez a mostani kilátások szerint azt jelentené, hogy 2022-től az Európai Unióban és Japánban minden új személyautóban és kisteherautóban kötelező lesz az automatikus vészfék, amely jelentősen javítja a közlekedésbiztonságot, különösen városi környezetben. 

Az automatikus vészfék lényege leegyszerűsítve: ha az autó balesetveszélyes távolságra megközelít például egy másik autót vagy gyalogost, akkor - autótól függően - először hangjelzéssel, kormányrázással figyelmezteti a sofőrt, ha ez sem használ, akkor megállítja az autót a baleset elkerülése érdekében - írta a lap.