• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Légimentés: Nem felhőtlen a pilóta-öröm

Lapszemle Forrás: nepszava.hu

A használt flotta felügyeletét a légi-rendészet látja majd el, még tartanak az egyeztetések.

Már elindultak Magyarországra azok a használt norvég helikopterek, amelyek a bérelt osztrák gépeket váltják a légi mentésben - írta a népszava.hu, amely úgy tudja, a használt flotta felügyeletét a légi-rendészet látja majd el, az együttműködés lehetőségeiről az elmúlt napokban már egyeztettek a rendőrök a Magyar Légimentő Nonprofit Kft. főpilótájával.

A hazai légi mentés 2006 óta bérel egy osztrák cégtől hét EC135T2 helikoptert, az eredeti megállapodás tíz évre szólt. Ennek lejárta előtt vásárolta meg a kormányzat a norvég gépeket. a kilenc 8-10 éves használt norvég mentőhelikopter a Belügyminisztérium közreműködésével kerül az országba. A Magyar Légimentő Nonprofit Kft. pilótái attól tartanak, hogy ez egyúttal azt is jelenti: a teljes légi mentést bekebelezi Pintér Sándor tárcája.

Túri Péter, a TrustAir Aviation Kft. ügyvezetője, aki a 2000-es évek közepén a hazai légi mentés alapító szervezője, majd több évig a Légimentő Kht. ügyvezetője a lap kérdésére elmondta, a még meglévő osztrák-szerződés nemcsak a helikoptereket biztosítja a bérleti díjért, hanem egyebek mellett szervizelik a gépeket, fizetik a szükséges biztosítást is. A mostani vásárlás kockázata, hogy ezekhez az eszközökhöz Magyarországon nincs olyan karbantartói kapacitás, amely napi rutinként, megbízhatóan képes lenne szerelni például az avionikát (műszereket), hajtóműveket, a sárkányt (géptestet). Továbbiak a teljes cikkben