Az uniós magyar elnökség apropóján külföldi politikusi delegáció látogatta meg a Pető Intézetet.
Pető András orvos, gyógypedagógus az 1930-as években korát jóval meghaladva jött rá arra, hogy az emberi agy számos tartalékkal rendelkezik. Vagyis megfelelő tanítással az idegrendszer károsodása ellenére képes új kapcsolatokat kiépíteni, és így valamelyest helyettesíteni a sérült területeket. A rávezetéses, latin szóval konduktív módszer csoportos foglalkozást jelent.
A gyerekeket játékos formában tanítják meg saját korlátaik és képességeik ismeretére, használatára, mondta el Pásztorné Tass Ildikó docens, a Pető gyakorlóiskola igazgatója. „Nálunk egy fogmosás, az feladat. Pontosan tudjuk, hogy ezeknek a gyerekeknek milyen sokat kell tenniük azért, hogy ők egy jobb szintre eljussanak. Ez csak kemény és következetes munka árán lehet. Ha gyerekből van, márpedig gyerek, akkor neki azt kell éreznie, hogy itt játszik. Jól érzi magát, a játékos környezetbe tesszük, rengeteg éneket, mondókát használunk közben, ami érdekessé teszi. Meg kell ismernie a szülőnek is a saját gyerekét, a saját gyerekének a képességeit, és meg kell tanulniuk együttműködni" - magyarázta a szakember.
Vasárnap a soros uniós elnökség alkalmából hazánkba látogató afrikai, karibi és csendes-óceáni térségből érkezett politikusok tekintették meg a Pető Intézetben folyó munkát. A Pető-módszer tanulmányozására a világ számos országából érkeztek már szakemberek hazánkba, és igyekeznek is alkalmazni a rávezetéses gyógypedagógiai módszert külföldön is.
A magyar szakemberek felvetették, hogy a Pető-módszer, mint szellemi hungarikum, esetleg bekerüljön a hungarikum-törvénybe.