• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Lezárult a Telekom e-egészségügyi fejlesztési projektje

Hírek Forrás: Weborvos

A szolgáltatás előnyei a betegeknek és az intézményeknek is hasznosak.

Sikeresen lezárult a Magyar Telekom egészségügyi kutatás-fejlesztési projektje, melyet a cég egy éve, 2013 márciusában indított. A befejezést a cég ma közleményben jelentette be.

A projekt keretében a cél egy lakossági tájékozódást támogató e-egészségügyi platform kifejlesztése volt. A projekt a magyar kormány támogatásával a Kutatási és Technológiai Innovációs Alap finanszírozásával valósult meg valamivel több, mint 64 millió forintos támogatási keretösszeg mellett.

A Magyar Telekom a HealthCare Mobile projektje keretében végzett kutatásában azokra a kérdésekre keresett megoldási lehetőségeket, hogy miképpen lehet a meglévő egészségügyi informatikai rendszerekben rejlő elérhető információkat, adatokat úgy a felhasználó páciensek elé tárni, hogy mind a kiszolgálás minősége növekedjen, mind az egészségügyi munkatársak terheltsége csökkenjen.

A fejlesztés eredményeképp egy olyan Android-, illetve iOS-alapú mobil- és táblagép-alkalmazás készült, amelynek segítségével lehetőség nyílik az alábbi szolgáltatások elérésére:
•Leletlekérdezés: leletek elérésé és megosztása e-mailben
•Időpontfoglalás: szabad időpontok lekérdezése és időpont előfoglalása
•Bejelentkezés és sorszámhúzás: a vizsgálatra való bejelentkezés és a várakozási idő nyomon követése
•Beteglogisztika: az intézménybe való bejelentkezés, valamint tájékozódás az intézményen belül
•Vizsgálati tájékoztató: szakértők által összeállított és ellenőrzött tájékoztatók a vizsgálatokra való felkészüléshez
•Laborlelet kisokos: vér- és vizelet-laboreredmények értelmezése
•Betegséginformációk: szakértők által összeállított és ellenőrzött alapinformációk betegségekről
•Praxis Platform: beteg-orvos kommunikációs és oktató felület
•24 órás Call Center: orvosi tanácsadás.

A fejlesztés a Gottsegen György Országos Kardiológiai Intézet szakmai támogatása és útmutatása alapján zajlott.

A vállalat közli, hogy az együttműködés során bizonyosságot nyert, hogy a szolgáltatásban rejlő előnyök nem csak a páciensek, hanem az egészségügyi intézmények számára is értéket teremtenek:
•a tájékozottabb és felkészültebb látogatók révén jelentős időmegtakarítás
•elégedettebb páciensek és hozzátartozók
•az egészségügyi dolgozók leterheltségének csökkenése
•hatékonyabb orvosi munka
•nyomon követhető betegutak
•javuló intézmény megítélés