Elindult a Magyar Vöröskereszt 10. Országos Felsőoktatási Véradóversenye.
Rendhagyó módon, egy „álfilmes" sillabusz indította el a Magyar Vöröskereszt a felsőoktatási intézményeknek szervezett, jubileumi véradó kampányát, ami idén a fiatalokhoz közel álló, filmes tematikára épül. A legnagyobb, hazai humanitárius szervezet célja a kampánnyal és a felsőoktatási intézményeknek immár egy évtizede szervezett véradóversennyel az, hogy megszólítsa ezt a korosztályt és minél többeket megnyerjen közülük ennek a fontos, közügynek számító önkéntes tevékenységnek.
A megfelelő vérellátás közügy, bármikor bármelyikünknek szüksége lehet vérre. Ezért fontos, hogy rendszeresen szervezett véradásokkal folyamatosan biztosítsák a megfelelő mennyiségű vérkészítményt az egészségügyi intézményeknek. Különösen nagy jelentősége van az újonnan belépő véradók toborzásának, és miután vért adni 18 éves kor fölött lehet, ezért szervezi meg évről évre, immár tizedik alkalommal a Magyar Vöröskereszt a felsőoktatási véradóversenyt - adták hírül közleményben.
Idén minden eddiginél több, összesen 37 intézmény nevezett be a tanév végéig tartó versenybe, amely során közel 300 véradást szerveznek. Az elmúlt négy évben 55562 fiatal véradót sikerült mozgósítani az egyetemeken és főiskolákon, ami azt jelenti, hogy az országosan megjelent véradók 4%-a a verseny keretében adott vért és az új véradók 8% -a is ezen főiskolások és egyetemisták közül került ki.
A Vöröskereszt idén egy nagyszabású, igazán célcsoporthoz szóló, filmes kampánnyal szeretné népszerűsíteni a véradást a hallgatók között. A kampányhoz két reklámfilm készült, mindkettő egy-egy ikonikus filmes műfaj mozielőzetesét idézi meg. A Verseny című, amelynek főszereplői Trokán Nóra és Inotay Ákos, a fantasy-akciófilm világát hozza vissza, az Iskola című pedig a népszerű tinivígjátékokét. Ez utóbbi főszerepeit Szabó Erika, Patkós Márton, Klem Viktor és Béli Ádám alakítják. Természetesen ők is önkéntes alapon vállalták a kampányfilmekben a szereplést, ahogy az alkotók is a Mark&Merit Film és a most! Reklámügynökség. A reklámfilmeket az RTL Klub és a CinemaCity is társadalmi célú hirdetésként sugározza e héttől.
A májusig tartó versenyt az a felsőoktatási intézmény nyeri, amelyik nappalis létszámához képest a legtöbb nappalis hallgatót tudja mozgósítani. A program főtámogatója a Telenor, kiemelt támogatója a Diákhitel Központ. Az eredményhirdetés és a kampányzáró buli az EFOTT-on lesz.