• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Megállapodtak az integrált oktatás bővítéséről

Hírek Forrás: MTI

Az integrált oktatás bővítéséről állapodott meg a szaktárca és a Down Egyesület.

A speciális nevelési igényű gyerekek integrált nevelésének elősegítéséről írt alá megállapodást az oktatási tárca, a Down Egyesület és szakmai partnerként az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. kedden Budapesten. Jelenleg mintegy kétezer fogyatékos gyereket lehetne bevonni az integrált nevelési, oktatási rendszerbe, ám egyelőre csak tizedüknek van erre lehetősége - ezen szeretnének változtatni az együttműködő partnerek.

A megállapodás aláírása előtt tartott sajtótájékoztatón Hoffmann Rózsa, az Emberi Erőforrások Minisztériumának oktatási államtitkára elmondta: a tárca különös figyelmet szentel annak, hogy a fejlődésükben akadályozott, hátrányos helyzetű, nehéz körülmények között élő gyerekek is hozzájuthassanak magas színvonalú neveléshez, oktatáshoz. A kormányzati szándék az, hogy a fogyatékkal élő vagy más tekintetben különleges bánásmódot igénylő gyerekek integrálódjanak a társadalomba. Jelezte ugyanakkor, hogy bizonyos, súlyos esetekben a személyre szabott fejlesztés lehetősége jobban biztosított lehet külön intézményekben is.

Elmondta, hogy 2010 óta tíz százalékkal csökkent a sajátos nevelési igényű gyermekeket elkülönített formában ellátó iskolák száma, jelenleg a sajátos nevelési igényű gyermekek 63 százaléka vesz részt integrált keretek között az iskolai oktatásban.
Az államtitkár arra is felhívta a figyelmet, hogy az együttes, integrált nevelés jó hatással van a fogyatékos gyerekek ép társaira is, akik hamar megtanulják, hogy az emberek sokfélék, és ennek köszönhetően sokkal inkább elfogadók, befogadók lesznek felnőtt korukban is.

Kisari Károly, az együttműködést kezdeményező civil szervezet, a Down Egyesület elnöke elmondta: a "Mindenkinek becsengettek!" program célja az, hogy a fogyatékos gyerekek fejlesztését minél korábban megkezdjék, majd befogadó nevelési intézményeket találjanak nekik.  A 2009-ben indított program lényege, hogy fogyatékkal élő gyerekeket visznek be speciális intézményekből többségi iskolákba heti rendszerességgel, több hónapon keresztül.

Elmondta, hogy a programban csaknem ötezer ép, kétszáz fogyatékkal élő gyerek és ötszáz pedagógus vett részt eddig, és a projekt már hat magyar, valamint két külföldi városban működik. Az együtt eltöltött idő alatt a gyerekek megismerhetik egymást, együtt dolgozhatnak, "kooperálhatnak". A program eredményeként már két olyan nyitott intézmény jött létre, amelynek ennek megfelelően alakították át a pedagógiai programját is.

A Down Egyesület elnöke közölte: céljuk az, hogy két éven belül legalább tíz nagyvárosban működjön a program, és ezekben legyen legalább egy olyan intézmény, amelyik nyitottá válik akár enyhe értelmi fogyatékkal élő, Down-szindrómás gyerekek előtt is.
Kerékgyártó Sándor, az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. ügyvezetője elmondta: abban akarnak szakmai szerepet vállalni, hogy minél több intézményben kialakuljanak az integrált nevelés, oktatás feltételei.