• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Meggyőző üzenetekkel kampányolnak

Hírek Forrás: Weborvos

Az Európai Bizottság a dohányzásról való leszokásra ösztönzi a fiatalokat.

John Dalli, az Európai Bizottság egészségügyi biztosa elindította az „Ex-Smokers Are Unstoppable" (A volt dohányosok megállíthatatlanok) elnevezésű kampány második szakaszát.

A kampány közösségi oldalain eddig több mint 500.000 látogató jelezte, hogy szimpatizál a kampánnyal, amelynek célja, 
hogy segítse a 25–34 év közötti korosztályt a leszokásban, illetve hogy ne szokjanak rá a dohányzásra.

A „Megállíthatatlan" kampány egyedülálló módon a dohányzás nélküli élet pozitív hatásaira összpontosít; ezek közé tartozik a jobb egészségi állapot, a jobb társas kapcsolatok, a több pénz és természetesen a jobb életminőség.

"Nagyon örülök a kampány eddigi fogadtatásának" – mondta Dalli. – „Különösen örömömre szolgál, hogy egész Európából több mint félmillió dohányzó látogatott el a kampány közösségi oldalaira, és hogy három hónap alatt már 20 ezernél is több aktív használója lett a dohányzásról leszoktató interaktív eszközünknek, az iCoach-nak. Az iCoach gyakorlati tippek és tanácsok révén nyújt segítséget a dohányzásról való leszokás egyes szakaszaiban. Ez az első alkalom, hogy egy uniós program gyakorlati segítséget is nyújt."

Az EU kiterjedt kutatásokat folytatott legutóbbi kampánya kapcsán. A megkérdezettek túlnyomó többségének ( 77%) véleménye szerint hatásos az EB üzenete.

"Továbbra is úgy alakítjuk ki üzeneteinket, hogy azok meggyőzőek legyenek, megfeleljenek a fiatalok igényeinek, és elérjék a kívánt hatást", tette hozzá Dalli.

A kampány második szakaszához tartozik egy az összes EU-tagállamot átfogó reklámkampány, amely a dohányzásról való leszokás előnyeit jeleníti meg. A „Megállíthatatlan" kampány sport-, fogyasztói és egészséggel kapcsolatos rendezvényeken is megjelenik, amelyeken az európai fiatalok közvetlenül találkozhatnak a nekik szóló eszközökkel, tanácsokkal és információkkal. Emellett nagyobb cégekkel olyan partnerkapcsolat kiépítésére is sor kerül, amelynek keretében a munkahelyek is népszerűsítik a dohányzásról való leszokást.

„Magam is néhány éve szoktam le a dohányzásról, így tudom, milyen nehéz tud lenni a leszokás folyamata" – mondta el az egészségügyi biztos. – „Úgy vélem, ezzel az új kampánnyal és az azt támogató eszközzel valódi változásokat tudunk elérni az emberek életében és segíteni tudunk nekik abban, hogy »megállíthatatlanná« váljanak."