• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Mozdonyvezetőként nincs annál pokolibb, mint átgázolni valakin

Lapszemle 2022.01.07 Forrás: index.hu
Mozdonyvezetőként nincs annál pokolibb, mint átgázolni valakin

Vasúti hibából 2008 óta nem történt Magyarországon halálos áldozatot követelő baleset.

Megakadályozhatók-e a vasúti átjáróban történő balesetek? Mit tehetnek éles szituációban a mozdonyvezetők? Hogy élik meg, ha önhibájukon kívül végzetes tragédiába csöppennek? A tapolcai gázolás nyomán többek között ezekre a kérdésekre kereste a választ az Index a Mozdonyvezetők és Motorvonatvezetők Szakszervezetének elnökével, Molnár Péterrel, aki maga is túl van már jó néhány megrázó eseten.

- Sajnos tapasztalatból tudom, hogy min megy keresztül ilyenkor a mozdonyvezető, húszéves pályafutásom alatt nekem is volt már hat gázolásom, köztük olyan is, amikor valaki öngyilkos akart lenni. Szándékosság ide vagy oda, mozdonyvezetőként nincs annál pokolibb, mint átgázolni valakin. Hiába telik el sok-sok év, ha újra arra járok, ahol a baleset történt, hirtelen minden apró részlet beugrik – mesélte az Indexnek Molnár Péter, aki szerint a mozdonyvezetők általában patthelyzetben vannak, a vonat féktávolsága ugyanis több száz méter, így szinte esélyük sincs az ütközés megelőzésére.

Ugyanezt közölte a lappal a MÁV is, és kiemelte, hogy vasúti hibából 2008 óta nem történt Magyarországon halálos áldozatot követelő baleset.

Molnár Péter beszélt arról is, hogy bár a balesetek túlnyomó többségét valóban nem lehet megakadályozni, időnként a megfelelő körülményeknek, a jó látási viszonyoknak és az apró jeleknek köszönhetően még időben meg lehet kezdeni a fékezést.

Egy alkalommal nekem is sikerült megállnom egy, a sínen öngyilkossági szándékkal fekvő fiatal előtt. Megható volt látni azt az összefogást, amit az utasok tanúsítottak, többen leszálltak a vonatról, és beszélgetni kezdtek a sráccal, míg a rendőrök és a mentők kiérkeztek. Szürreális élmény volt felhívni a fiú édesanyját, és elmondani neki, hogy mi történt – idézte fel a történetet a mozdonyvezető, hozzátéve, hogy ezekben a helyzetekben jött rá igazán, milyen sok mélysége és magassága van ennek a szakmának; így már értelmet nyertek azok a stresszkezelési és pszichoszociális kockázatokra vonatkozó ismeretanyagok is, amelyeket a betanulási szakaszban el kellett sajátítani.

Milyen segítséget kapnak a mozdonyvezetők? - erről a teljes cikkben olvashat