• nátha
    • Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

      Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

      Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

Nem sajnáljuk a pénzt a pótszerekre

Hírek Forrás: MTI

A piackutatók szerint 9 százalékkal nőtt a vitaminok és étrendkiegészítők forgalma az idén.

A vitaminok és étrendkiegészítők kiskereskedelmi forgalma 9 százalékkal, 27 milliárd forint fölé nőtt idén az első nyolc hónapban az előző év azonos időszakához képest - derül ki a Nielsen piackutató globális információs és piackutató vállalat felméréséből.

Az MTI-hez eljuttatott közleményében a kutató ismerteti: a legnagyobb arányban a C- és B-vitamin eladása növekedett, 19, illetve 11 százalékkal. Néhány olyan étrendkiegészítő forgalma 10 százalékkal nőtt, amellyel egy-egy konkrét egészségi problémát kezelnek. A vitaminok és étrendkiegészítők kiskereskedelmi eladásaiból a patikákra 85, az egyéb üzletekre 15 százalék jutott.

A magyar lakosság egyre inkább törekszik egészségtudatosan élni, ezt jól tükrözi, hogy mind több vitamint és étrendkiegészítőt adnak el a gyógyszertárakban, és a kiskereskedelmi üzletekben - idézi a közlemény Osztoics Bernadettet, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatóját. Hozzátette: az idén január és augusztus között a termékcsoport összes bevételének egynegyede az egyéb étrendkiegészítőkre jutott, amelyekkel egy-egy konkrét egészségi problémát, például diabéteszt, vagy ízületi fájdalmat kezelnek, illetve ezek tüneteit csökkentik. További 23 százalékkal részesedtek az összes bevételből multivitaminok és ásványi anyagok, amelyek betegségek megelőzését szolgálják.

A Nielsen kereskedelmi láncokból származó elektronikus, és a patikák reprezentatív panel alapján felmért adatain alapuló kutatása szerint a C-vitamin piaca nőtt legdinamikusabban: 15 százalék feletti piaci részesedést ért el legutóbbi nyolc hónapban, főleg a nagyobb kiszerelésben kapható termékek iránt emelkedett a kereslet. A magnézium részaránya 13 százalékos, a kalciumé pedig 9 százalékos a vitaminok és étrendkiegészítők értékben mért forgalmából.

A patikán kívüli üzletek bevétele figyelemre méltóan növekedett: a kalciumnál 11 százalékkal, egyéb étrendkiegészítőknél 10 százalékkal, valamint C-vitaminnál 8 százalékkal több bevételt értek el az év első nyolc hónapjában.

Hasonló sorrendben oszlik meg a gyógyszertárak teljes forgalma is a legnagyobb szegmensekből: egyéb étrendkiegészítőkre 24, multivitaminokra és ásványi anyagokra 23, továbbá C-vitaminra 16, míg magnéziumra 14 százalék jutott idén január-augusztusban.

A vény nélkül kapható gyógyszerek és gyógyhatású készítmények teljes piacának értékét tekintve a legnagyobb, 30 százalékos részaránnyal a vitaminok és étrendkiegészítők szerepelnek. Utánuk következnek a fájdalomcsillapítók 15, köhögéscsillapítók és megfázás elleni szerek pedig 6 százalékos mutatóval.