A minőségi elismerésben a nagyméretű szolgáltató szervezet kategóriában részesült a B. Braun Avitum Hungary Zrt.
A Nemzetgazdasági Minisztériumban január 28-án, ünnepélyes keretek között adták át a Nemzeti Minőségi Díjat, amelyet a B. Braun Avitum Hungary Zrt.-nek nagyméretű szolgáltató szervezet kategóriában ítéltek oda. A legrangosabbnak számító hazai minőségi elismeréssel a cég folyamatos szervezeti fejlesztésére tett erőfeszítéseit, valamint kiválóság kultúra terén elért eredményeit díjazta a szakmai bizottság. Az elismerést Kállai Tamás, a cég értékesítési és operatív igazgatója Glattfelder Béla államtitkártól vette át.
A magyar Nemzeti Minőségi Díj az európai EFQM-modellt (European Foundation for Quality Management) és követelményrendszert követi, amelyet az üzleti kiválóság modelljének is neveznek. A díj nem egy termék vagy szolgáltatás minőségét díjazza, hanem az egész szervezet kiválóság terén végzett tevékenységét, fejlődési folyamatát és eredményét. A kiemelkedő működésért három kategóriában díjazták a pályázókat, amelyek közül a B. Braun Avitum Hungary Zrt.-t a nagyméretű szolgáltató kategóriában jutalmazták.
A B. Braun Avitum Hungary Zrt. számára a legfőbb cél, hogy világszínvonalú dialízisszolgáltatást nyújtson a betegeinek, ezért 1999-ben, a hazai magánegészségügyi szolgáltatók közül elsőként építette ki integrált minőségirányítási rendszerét. Az elmúlt évek során a vállalat minőségirányítási rendszerét többször is továbbfejlesztették, ezzel biztosítva a szervezetet számára a folyamatos és tervszerű fejlődést. A rendszer sikerességét minőségirányítási tanúsítványok és minőségügyi díjak sora igazolta: többek között az EFQM európai szervezete 2007-ben Committed to Excellence, majd 2008-ban Recognized for Excellence díjakkal ismerte el a cég teljesítményét, 2012-ben pedig az EFQM Excellence Award döntősei közé választotta a B. Braun Avitumot.
Kállai Tamás értékesítési és operatív igazgató a díjátadón kiemelte: a cég által nyújtott dialízisszolgáltatás színvonalának folyamatos fejlesztése, valamint a betegek életminőségének javítása a vállalatnál mindig is első helyen szerepelt. „A Nemzeti Minőségi Díj azt a magas színvonalú egészségügyi ellátást tükrözi, amit országszerte 18 dialízisközpontban nyújtunk, több mint 2500 vesebetegünk számára. A kezelések minőségi szintjét, valamint a vállalaton belüli folyamatok szabályozását a teljes körű minőségirányítási rendszer működtetésén keresztül tudjuk fenntartani. A betegek ellátása, valamint az egész szervezet működése validált, folyamatosan fejlesztett protokollok mentén történik, amelyeket rendszeresen összevetünk a legjobb nemzetközi gyakorlatokkal. Az így megvalósuló kiváló szervezeti működést a vállalat elkötelezett munkatársai biztosítják, akik nap mint nap azért dolgoznak, hogy javítsák a betegeink életminőségét" – nyilatkozta Kállai Tamás.
A díjátadón az IIASA-Shiba Díjat alapító Shoji Shiba professzor is részt vett, aki pozitívan értékelte az elmúlt 25 év alatt végbemenő minőségi javulást a hazai ipari szektorban.
(Képeinken a díjátadás, illetve a díj látható.)