Gyorsabb az ügyintézés, ha már most, a lejárat előtt igénylik az ügyfelek EU kártyáik cseréjét.

Az Európai Egészségbiztosítási Kártyát (EU-Kártya) 2009. október 1-től 3 év érvényességi idővel állítja ki az egészségbiztosítási pénztári szakigazgatási szerv.
A korábban kiadott kék kártyák érvényessége az idén jár le, ezen felül a nyári turistaszezonban tapasztalatok szerint jelentős mértékben megnő az igénylések száma. Ezért Budapest Főváros Kormányhivatala Egészségbiztosítási Pénztári Szakigazgatási Szerve a rövidebb várakozás és a gyorsabb ügyintézés érdekében lehetőséget nyújt arra, hogy már most, a lejárat előtt igényelhessék az ügyfelek az EU kártyáik cseréjét.
Az EU-Kártya cseréjét a Budapest Főváros Kormányhivatala Egészségbiztosítási Pénztári Szakigazgatási Szervének bármelyik ügyfélszolgálatán személyesen lehet kérni. Az ügyintézéshez nagykorú személy esetén szükséges:
- személyazonosságot igazoló okmány,
- Magyarországi lakóhelyet igazoló lakcímkártya vagy lakcímet igazoló okmány,
- TAJ számot igazoló okmány.
Az ügyintézés során lehetőség van arra, hogy meghatalmazással, más számára is kezdeményezze az új EU-Kártya igénylését.
Kiskorú gyermekek számára történő igénylés esetén be kell mutatni
- a születési anyakönyvi kivonatot,
- a gyermek lakcímét illetve TAJ-számát tartalmazó okmányt, és a szülő személyi adatait, lakcímét igazoló okmányt.
A még érvényes EU-Kártyák cseréje esetén az új Kártyák kiadásának feltétele a még érvényes EU-Kártya egyidejű leadása.
A már lejárt kártyák pótlására vonatkozó igények postai és elektronikus úton is eljuttathatók az Egészségbiztosítási Pénztári Szakigazgatási Szervhez.
Az ügyfélszolgálatok pontos címe, elérhetőségei az OEP honlapján megtalálhatók. Ugyanitt, azaz a www.oep.hu honlapon előzetes időpontfoglalásra is lehetőség nyílik az „IDŐPONTFOGLALÓ" rendszer segítségével.
Országos Egészségbiztosítási Pénztár