Lemaradnak a versenyben azok a cégek, amelyek nem alkalmaznak kisgyermekes anyákat.
A Regus munkaerő-piaci szolgáltató cég felmérése szerint a magyar vállalatok 79 százaléka egyetért azzal, hogy azok a cégek, amelyek nem alkalmaznak kisgyermekes anyákat, nagy lehetőséget szalasztanak el. A 98 ország több mint 19 000 üzletemberének körében végzett felmérés cáfolta azt a hiedelmet, miszerint a munkaerő-piacra visszatérő nők képességei gyengék vagy elavultak. A magyar üzletemberek 67 százaléka szerint a dolgozó anyák értékes tudással és tapasztalattal rendelkeznek, amelyre szükség van a munkaerő-piacon.
A válaszadók szerint a rugalmas munkaidő, az otthonhoz közelebbi munkahely, a részmunkaidő és a videokonferencia lehetősége fontos szerepet játszanak abban, hogy minél több anya térhessen vissza a munkaerő-piacra.
A magyar válaszadók 76 százaléka szerint egyre több nő szeretne élni a távoli munkavégzés lehetőségével, és a megkérdezettek 32 százaléka látja úgy, hogy a nők egyre rövidebb ideig maradnak otthon szülés után. 43 százalék szerint az otthonhoz közeli munkahely az egyik fő motiváló tényező a nők számára, 60 százalék pedig úgy gondolja, hogy a részmunkaidős állás segítené az anyák visszatérését a munka világába.
A Nemzetközi Valutaalap (IMF) egyik tanulmánya szerint a nők kimaradása a gazdasági életből akár a fejenkénti bruttó hazai termék (GDP) 27 százalékába is kerülhet bizonyos országok lakóinak - értékelte a felmérés eredményeit a közlemény szerint Katerina Manou, a Regus regionális igazgatója. Hozzáfűzte: szintén kutatások bizonyítják, hogy nyereségesebbek azok a vállalatok, ahol több nő dolgozik. "Így hát eljött az ideje, hogy a vállalatok átgondolják munkamódszereiket, és jobban alkalmazkodjanak a dolgozó anyák igényeihez" - tette hozzá.