• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Sophia segíti a diabéteszeseket telefonon

Hírek Forrás: eski.hu

Csaknem kétmillió cukorbeteget segít a szolgáltatás, amit az asztmásokra is kiterjesztenek.

A cukorbetegek támogatására a francia Egészségbiztosítás által 2008-ban létrehozott Sophia telefonos szolgáltatás 2013 elejétől már Franciaország teljes területén hozzáférhető, így 1,8 millió cukorbeteg állhat folyamatos kapcsolatban a telefonon elérhető növér-tanácsadókkal - adta hírül a HealthOnline.

Franciaországban a cukorbetegek alapvető támogatása postai úton vagy interneten való kapcsolattartással és a betegek számára a Betegségmegelőzés és Egészségmegőrzés Országos Intézete és a betegszervezetek által összeállított tematikus füzetek eljuttatásával történik. Ezt egészítette ki a nővér-tanácsadók által működtetett rendszeres telefonos tanácsadás, mely 2013 elejétől az egész országra kiterjed.

A Sophia telefonos tanácsadás két célkitűzése : a cukorbetegek életminőségének javítása és a betegség okozta komplikációk miatt az egyén és a közösség számára felmerülő költségek csökkentése. Mind ez ideig csak 226 ezren vették igénybe ezt a szolgáltatást, mely segítséget nyújtott a vércukorszint és a vesefunkció ellenőrzéséhez, a rendszeres szemészeti konzultációkhoz stb. Jelenleg már bizonyos területeken, megyei szinten, a szolgáltatáshoz csatlakozók aránya eléri az érintettek 51,9 százalékát. A nővér-tanácsadók egész évben rendszeres telefonos kapcsolatot tartanak fenn a szolgáltatást igénybe vevő betegekkel, és figyelemmel kísérik egészségi állapotukat, szükségleteiket és személyes helyzetüket.

A telefonos kapcsolattartás során az első híváskor kerül sor a hívó fél szükségletei szerinti támogatás lépéseinek meghatározására (az egészségi állapot, a környezeti tényezők, az egyéni célkitűzések és az érzékelt problémák szerint). A továbbiakban a támogatást igénylő egyéni helyzete határozza meg telefonos megkeresésének gyakoriságát, ő azonban bármikor hívhatja a nővér-tanácsadókat.

Egy 2009-2011-ben folytatott felmérés szerint a Sophia szolgáltatást igénybe vevő cukorbetegek ambuláns és fekvőbeteg-ellátásának költségei jóval elmaradtak a többi cukorbeteg ellátásának költségeitől. A fekvőbeteg-ellátásukkal kapcsolatos költségek azért is csökkentek, mivel egyrészt ritkábban léptek fel náluk betegségükkel vagy ennek komplikációival kapcsolatos problémák, illetve ezek potenciális megjelenése esetén, ezek enyhébb jellege miatt költségvonzatuk is alacsonyabb volt.

Az eredmények figyelembevételével, a Sophia telefonos szolgáltatást 2013 végéig 18 megyében kísérleti jelleggel az asztmás betegek körében is be fogják vezetni.