• nátha
    • Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

      Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

      Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

Sorra érkeznek a sárga mentőautók

Hírek Forrás: MTI

Június végéig 23 új mentőautóval gyarapodik az Országos Mentőszolgálat járműparkja.

Folytatódik az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) járműparkjának fejlesztése, június végéig ismét 23 új, sárga mentőautót állítanak szolgálatba - jelentette a mentőszolgálat főigazgatója szombaton budapesti sajtótájékoztatóján. Mártai István elmondta: már folyamatban van egy másik, 1 milliárd 450 millió forint értékben kiírt közbeszerzés is, amelynek révén ez év végéig további hatvan új esetkocsi érkezhet az Országos Mentőszolgálathoz. A főigazgató szerint "még ez sem elegendő", de már el lehet mondani, hogy a járműpark fejlesztésében jelentős előrelépés történt. A sárga mentőautók első darabjait tavaly december végén mutatták be.

Az Országos Mentőszolgálat májusban rendezvénysorozattal ünnepli a magyarországi szervezett mentés létrejöttének 125. évfordulóját. Egy ennek keretében megtartott szombati kongresszus szünetében mutatták be az új esetkocsit is.

Mártai István kiemelte, a tavaly év végén érkezett új autókhoz hasonlóan a mostaniak is rendelkeznek minden olyan gépjármű-technikai felszereléssel, illetve berendezéssel, amely a biztonságos mentéshez, sürgősségi betegellátáshoz szükséges. A mostaniakba - újabb fejlesztésként - rámpát is szereltek, amelynek segítségével az ülőszékes beteget jóval könnyebben tehetik be az autóba a mentődolgozók - tette hozzá a főigazgató.

Mártai Isván szólt arról is, hogy folyamatban van egy másik, a mentés irányításának fejlesztését célzó közbeszerzés is. Ennek célja, hogy a mentőszolgálat egységei egy digitális rendszer segítségével még biztonságosabban és hamarabb érkezhessenek a helyszínre.

Május elseje óta az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) irányítja az összes magyarországi betegszállítást, így azóta a betegszállítás elrendelésére jogosult szakembereknek az 1820-as számot kell tárcsázniuk, ha egyszerű betegszállításra van szükség.

Csütörtökön több sajtóorgánum arról számolt be, hogy a mentőszolgálat irányítása alatt még mindig akadozik a betegszállítás. Beneda Attila, az egészségügyi államtitkárság kabinetfőnöke az MTI-vel azt közölte: egyetlen egészségügyi szolgáltatótól vagy háziorvostól sem érkezett jelzés, hogy problémák lennének a betegszállítással. A Mentők és Betegszállítók Országos Egyesülete (MBOE) másnap visszautasította "a zavarkeltés vádjait". Hozzátette: céljuk nem a zavarkeltés volt, hanem az, hogy felhívják a figyelmet azokra a problémákra, amelyek következtében jelentős késések vannak a betegszállításban.

Mártai István ennek kapcsán azt mondta: az OMSZ megyei szintű vezetései az irányítás átvétele óta minden nap egyeztetnek, s ha valami gonddal szembesülnek, azonnal felveszik a kapcsolatot az érintett betegszállító szervezettel. Hozzátette: "közös ügyük", hogy megoldják a problémát", ezért jövő hétfőn az MBOE elnökével megbeszélést tartanak.