Az önkormányzati adóhatóságok, a NÉBIH, a jegyzők, de még a kormányhivatalok se tartják be a cégkapura vonatkozó új szabályokat?
Januártól kötelező a gazdálkodó szervezeteknek hivatalos ügyeik intézéséhez a cégkapu használata. És ugyanígy a hivataloknak is az új elektronikus csatornán keresztül kell(ene) kommunikálniuk. Mint írtuk, karácsony előtt a gazdálkodó szervezetek fele nem regisztrált még a cégkapura, és először december 28-án volt elérhető a rendszer, január elsejétől pedig már mindenkinek használnia kell, átmenet beiktatása nélkül - emlékeztet a 24.hu.
Ruszin Zsolt adószakértő, aki egyébként az elektronikus ügyintézés feltétlen híve, azt tapasztalta, hogy több hivatal nem tartja be a cégkapura vonatkozó szabályokat. Példát is mondott lapunknak: az önkormányzati adóhatóságok, a NÉBIH, a jegyzők, de még a kormányhivatalok se.
A kormányhivatal egészségbiztosítási részlege például a cégkapu helyett még mindig ügyfélkapun keresztül fogad, ráadásul ők a viszontellenőrzésbe beépítették az ügyfélkapu e-mail címét, mint személyes adatot, ami nem egyeztethető össze a kormányrendelettel – hívta fel a figyelmet az adószakértő.
Neki személy szerint két ügyfélkapuja van, de azt tapasztalta, hogy egyikről se fogadja be a kormányhivatal táppénzigénylési beadványait. Azzal utasították el, hogy az e-mail címével nem jogosult a kérelem benyújtására. És leírták, hol, hogyan regisztrálhat. Holott már regisztrált. Ugyanezt tapasztalta akkor is, amikor a saját cégkapuján, illetve megbízója cégkapuján próbálkozott. Viszont ahogy ismeretségi körében körbekérdezett, volt, akinél működött a cégkapus beküldés, illetve olyan is, hogy hol működött, hol nem. Továbbiak a teljes cikkben