• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Szigorítanák a pilóták orvosi ellenőrzését

Hírek Forrás: MTI

A pilótákat szúrópróbaszerűen alkohol- és kábítószer-vizsgálatnak kell alávetni, de orvosaikat is ellenőrizni kell.

A pilóták orvosi és pszichológiai vizsgálatának szigorítására tett javaslatot szerdán az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) annak érdekében, hogy ne ismétlődhessen meg a tavalyi franciaországi légikatasztrófa.

A kölni székhelyű hivatal javaslatai között egyebek mellett szerepel az is, hogy a pilótákat szúrópróbaszerűen alkohol- és kábítószer-vizsgálatnak kell alávetni, továbbá jobban kell ellenőrizni azoknak az orvosoknak a munkáját, akik felelősek a rendszeres egészségügyi vizsgálatokért.

Az EASA megküldte a javaslatait az Európai Bizottságnak, amely ezen ajánlások alapján fogja elkészíteni az új szabályozási tervezetét, várhatóan még az idei év vége előtt.

Az európai pilótaszövetség (ECA) üdvözölte a javaslatcsomagot. "Minél korábban ellenőrzik ezeket a szempontokat, annál jobb. Biztonsági szempontból is és azért is, hogy a pilótának készülő fiatalok ne kezdjenek bele a költséges képzési programba, és ne halmozzanak fel hatalmas adósságokat azért, hogy azután kiderüljön, nem is alkalmasak erre a pályára" - mondta Philip von Schöppenthau, a brüsszeli székhelyű szervezet főtitkára.

A javaslatcsomag azért született, mert tavaly márciusban a Germanwings német diszkont légitársaság Barcelona-Düsseldorf útvonalon közlekedő Airbus A320-as gépe a fedélzeten 150 emberrel hegyoldalnak csapódott Franciaország déli részén, az Alpokban. Az utasszállító fekete dobozainak adatai alapján a másodpilóta, a súlyos lelki problémákkal, depresszióval küszködő és emiatt korábban több terápián is átesett Andreas Lubitz bezárkózott a pilótafülkébe, és szándékosan vezette a gépet a hegynek.