A magyar fogyasztók 24 százaléka számára tévé a fő információs forrás az gészség megőrzését szolgáló termékről és gyógyszerről, majd az Internet következik, 22 százalékos említéssel. További sorrend: reklámújság vagy szórólap 12, barátok és rokonok, valamint a vásárlás színhelyén látható eladásösztönző eszközök 11-11, újság 10, magazin 8, valamint rádió 5 százalék.Többek között ezt állapítja meg egy tizenegy termékcsoportra kiterjedő globális felmérés, amit a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat végzett 2012. harmadik negyedévében -
idézi az adatokat a Zipp.hu.
Tévé a magyar fogyasztók tájékozódásának fő forrása egészség megőrzését szolgáló termék és gyógyszer mellett kozmetikumnál és bőrápoló készítménynél, valamint a személyi higiénia termékeinél is.
Európa huszonkilenc vizsgált országának átlagában a tévénél többen nevezték meg az Internetet, mint az információk fő forrását egészség megőrzését szolgáló termékről és gyógyszerről. Az átlagos arány 25 százalék a világhálónál, míg 18 a tévénél.
A többi információforrást említők részaránya: barátok vagy ismerősök 20 százalék, majd a vásárlás helyszíne 14, magazin 10, újság 8, reklámújság 7, továbbá rádió 5 százalék.
Tévénél a magyar válaszadók 24 százalékos arányánál földrészünkön magasabb mutatót csak három ország fogyasztóinál regisztráltak: az oroszoknál 31, bolgároknál 27, valamint az ukránoknál 26 százalékot.
Főleg Interneten tájékozódnak egészség megőrzését szolgáló termékről és gyógyszerről kimagasló arányban a románok (41 százalék), csehek (38) és horvátok (36).