• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Tizenötmilliós bírság a hamburgercég reklámjáért

Hírek Forrás: MTI

A GVH bírságolt a reklám miatt, a cég cáfol és helyreigazítást kér. (frissített)

Összesen 15 millió forintos bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a McDonald's-ra, mert a gyorsétterem-hálózat a csirkehús felhasználásával készült egyes termékei népszerűsítésekor megtévesztette a fogyasztókat - közölte a versenyhatóság szerdán az MTI-vel.

A közlemény szerint a vállalkozás 2012. január 1. és 2013. február 12. között egyes csirkehúst tartalmazó termékeit népszerűsítő reklámokban valótlan tájékoztatást adott a termék csirkehús tartalmával és az elkészítés során alkalmazott technológiával kapcsolatban. Az átlagos fogyasztó számára így nem derülhetett ki, hogy a grillként, illetve grillezettként megjelölt csirkét, illetve csirkehúst tartalmazó termékeket, ezek panírozott változatait, valamint a csirkemell csíkok elnevezésű termékek alapanyagai nem pusztán csirkehúst hanem például darált bőrt tartalmaznak - tették hozzá.

A tájékoztatás szerint a termékek olyan technológián, átalakításon - így egyebek között daráláson, felbontáson, vagy pácoláson - esnek át, amelyek hatással vannak a húsállományra.

A GVH megállapítása szerint a reklámokban megjelenő szövegek és különösen a képi megjelenítések alapján a fogyasztó azt gondolhatta, hogy a bőr nélküli csirkehúsból készült termékek grillezésen, illetve panírozáson kívül nem estek át más feldolgozáson.

Cáfol és helyreigazítást kér a gyorséttermi cég: A McDonald’s Magyarországi Étteremhálózat Kft. nyilatkozata.