• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Több ezer balesetveszélyes járműalkatrészt akartak ránk sózni

Hírek Forrás: MTI

21 968 alkatrészből 2912-nél találtak minőségi vagy engedélyezési problémát.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) keddi közleménye szerint az NKH Közúti Gépjármű-közlekedési Hivatala a fővárosi, valamint a megyei kormányhivatalok közreműködésével május 5-9. között 352 helyszínen vizsgálta az alkatrész-forgalmazók és -kereskedők tevékenységét. Összesen 21 968 alkatrészt vizsgáltak meg, amelyekből 2912-nél minőségi vagy engedélyezési problémát találtak. A közlemény szerint kiemelt figyelmet fordítottak a kormány- és fékberendezésekre, a futóműre és az alvázra, valamint az üzemanyag-ellátó rendszerre és a kocsiszekrényre.

Az akció fő célja annak ellenőrzése volt, hogy a forgalmazott jóváhagyás- vagy minősítés kötelezett alkatrészek rendelkeznek-e a megfelelő minősítéssel és jóváhagyással, de vizsgálták az alkatrész-forgalmazó vállalkozások működésének szabályosságát is.

Az ellenőrök azzal szembesültek, hogy a nem márkakereskedésben vagy hivatalos viszonteladónál rendelt gyári vagy utángyártott alkatrészek minősége nem minden esetben felel meg az előírásoknak. Előfordult az is, hogy sem a terméken, sem a tartozékon, sem a csomagolásán nem tüntettek fel jóváhagyási jelet. Több helyen a jogszabálysértés miatt az ellenőrök kezdeményezték az alkatrész forgalmazásának megtiltását.

Közleményében az NKH hangsúlyozta, hogy a nem megfelelően minősített alkatrésszel felszerelt jármű nem képes ugyanazt a terhelést elviselni, ezért közúti közlekedésre alkalmatlan és balesetveszélyes. Egyben jelezte, hogy az emberélet védelme és a közlekedésbiztonság növelése érdekében a jövőben folytatni fogja az ellenőrzéseket.