• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Többet költünk zöldségre és gyümölcsre

Hírek 2019.04.18 Forrás: Weborvos
Többet költünk zöldségre és gyümölcsre

A nyugdíjasok vásárolnak leginkább belőlük, de a gyermekes családok körében is intenzívebb a fogyasztás, mint korábban.

Az utóbbi években egyre fontosabb mérlegelési szempont az élelmiszervásárlásnál, hogy egészséges termékeket fogyasszunk, így a zöldségek és a gyümölcsök is még jobban előtérbe kerülnek. Az egészségtudatosság komolyan megjelent a háztartások döntési preferenciáit vizsgálva. A kávé, a csapvíz és az ásványvíz után a zöldségek és a gyümölcsök fogyasztása a negyedik és ötödik helyen szerepel a magyarok élelmiszer-fogyasztási rangsorában - derült ki a GfK Hungária Háztartáspanel kutatásából. Ezen termékek mennyiségi forgalma csökkent az elmúlt években, viszont a vásárlás intenzitása és összegszerű forgalmuk is hosszútávon növekvő trendet mutat. A jelentős árszínvonal növekedések hatása egyértelműen érezhető a zöldségek és gyümölcsök forgalmán.

Továbbra is az a trend látható, hogy a nyugdíjasok vásárolnak leginkább belőlük, de a gyermekes családok körében is intenzívebb a fogyasztás a korábbi évekhez képest.

A zöldség és gyümölcsök vásárlásánál egyre többen lettek azok, akiknek fontos a magyar eredet amellett, hogy jó ár/érték arányban tudják megvásárolni az adott terméket. Turcsán Tünde, a GfK Consumer Panel terület vezetője hangsúlyozta, hogy az élelmiszervásárlások esetében a fontossági szempontokat figyelembe véve még mindig az élvezet áll az első helyen, amivel a megkérdezettek a minőséget, frissességet és az íz hármasát jelölték meg, mint a legfontosabbat; ahogy a zöldség és gyümölcs vásárlásnál is ezt tekintik a legfontosabb szempontnak.

GfK