Újabb életmentő kampányt indít az Országos Mentőszolgálat a balesetek megelőzése és az életmentés támogatása érdekében.
Az Országos Mentőszolgálat kommunikációs tevékenységének legfontosabb célja a lakosság életmentéssel, mentőellátással kapcsolatos ismereteinek fejlesztése, az életmentő hivatás társadalmi elismertségének javítása, valamint a mentők munkájának megkönnyítése. Tavaly nagy sikerrel zajlott a „Segítsd a mentőket!” című közösségimédia-kampány, mely rangos elismerésben is részesült: elnyerte az Internet Hungary Award díjat, melyet az Internet Hungary konferencián, nagy szakmai nyilvánosság előtt, ünnepélyes keretek között vehettek át. A mentőautók közlekedését segítő kisfilmek a hasznos és figyelemfelkeltő tartalmuknak, kreatív megvalósításuknak és integrált publikálásuknak köszönhetően több mint tízmilliós elérést (a Facebook-on 2 millió megtekintést), és gyakorlati eredményt is produkáltak, ami hatékonyan támogatja a mentők küldetését, vagyis a sikeres életmentést.
A mentők munkájának egyik legfontosabb feltétele, hogy minél gyorsabban elérjenek az arra rászoruló beteg, vagy balesetet szenvedett emberekhez. Ennek érdekében a tavalyi kampány folytatásaként idén két újabb kisfilm bemutatásával szeretnék felhívni a lakosság figyelmét a biztonságos közlekedésre, az életmentők munkájának segítésére.
Idén a kisfilmek az „OMSZédok” fantázianevet kapták, mivel a Magyarországon korábban oly népszerű teleregény emlékeit idézik (témák: mindig kapcsold be a biztonsági övet és soha ne telefonálj vezetés közben, valamint hogy ne pakolj nagy helyet foglaló holmikat a lépcsőházba) - tudatta a szolgálat közleményben.
Az első videó itt megtekinthető
A legfrissebb adatok szerint két és fél év alatt közel duplájára emelkedett a sikeres újraélesztések száma az Országos Mentőszolgálatnál. Míg 2016 első félévében 575 esetben sikerült visszaadni a beteg életét gyors helyszíni beavatkozással, addig 2019 első félévében már 1009 ilyen esetet regisztráltak. Az eredmény mögött látható, hogy a féléves időszakban előforduló mintegy ötezer hirtelen szívmegállásos esetnél a megkezdett újraélesztések száma is megkétszereződött (2335-ről 4653-ra nőtt), vagyis a nagyobb esély nagyobb sikerszámot produkált. Az elmúlt két év feltűnő eredményeinek hátterében a mentők új szakmai és kommunikációs stratégiája állhat, melynek része egyebek mellett a telefonos újraélesztési protokoll kötelező alkalmazása, új szakmai eljárásrendek bevezetése, a Szív City közösségi életmentő applikáció elindítása, az országos defibrillátor térkép megalkotása és a laikusok számára indított „Hősképzés” szemléletformáló hatása is.