• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Újabb intézmények gazdálkodását ellenőrizték

Hírek Forrás: Weborvos

Két önkormányzati tulajdonban lévő egészségügyi Szolgáltató gazdálkodási tevékenységét világították át a számvevők.

Az Állami Számvevőszék lezárta az önkormányzati tulajdonban lévő Pestszentlőrinc-Pestszentimre Egészségügyi Szolgáltató Nonprofit Közhasznú Kft. és a Dél-budai Egészségügyi Szolgálat Közhasznú Nonprofit Kft. 2012-2015. évek közötti gazdálkodási tevékenységének ellenőrzéseit. Az ÁSZ megállapította, hogy Budapest XVIII. és XXII. kerületi önkormányzatai szabályszerűen gyakorolták tulajdonosi jogaikat.

A Pestszentlőrinc-Pestszentimre Egészségügyi Szolgáltató NKft. vagyongazdálkodása összességében szabályszerű volt, azonban a Dél-budai Egészségügyi Szolgálat Közhasznú NKft. vagyongazdálkodása nem felelt meg az előírásoknak. Mindkét társaság fizetőképessége biztosított volt, bevételeik és ráfordításaik elszámolása összességében szabályszerű volt, és belső szabályozásuk is összességében megfelelt az előírásoknak - foglalta össze jelentésében az ÁSZ.

A Pestszentlőrinc-Pestszentimre Egészségügyi Szolgáltató Nonprofit Közhasznú Kft. ellenőrzése
Budapest főváros XVIII. Kerület Pestszentlőrinc – Pestszentimre önkormányzata 2007-ben hozta létre a kizárólagos tulajdonában lévő társaságot, 6 millió Ft törzstőkével. Az önkormányzat tulajdonosi részesedése 2008-ban 87,5%-ra csökkent – a fennmaradó 12,5%-ot magánszemélyek birtokolják. A foglalkoztatottak átlagos statisztikai állományi létszáma 2012-ben 271, 2015-ben 290 fő volt.

A Pestszentlőrinc-Pestszentimre Egészségügyi Szolgáltató Nonprofit Közhasznú Kft 2012 óta a kormányzati szektorba besorolt társaságnak minősült. Közfeladata a kerület lakosságának egészségügyi alapellátási kötelezettségi körébe tartozó háziorvosi, házi gyermekorvosi-, szakorvosi és fogorvosi járóbeteg ellátása, valamint egyéb humán-egészségügyi szolgáltatás volt. A feladatellátást szolgáló vagyont az önkormányzat a társaság térítésmentes használatába adta. A társaság 2015-ben a járóbeteg szakellátás keretében 434 413 esetet látott el.

A saját vagyon nyilvántartása és leltározása megfelelt az előírásoknak. A társaság fizetőképessége biztosított volt, beszámolási, adatszolgáltatási és közzétételi kötelezettségének határidőben eleget tett. Az ügyvezető az előírások ellenére nem szabályozta a közérdekű adatigénylések teljesítésének rendjét, és nem jelölt ki adatvédelmi felelőst.

A bevételek, a ráfordítások, továbbá a beruházások, felújítások elszámolása összességében szabályszerű volt. A társaság az önköltségszámítás rendjét nem szabályozta, s ennek hiányában nem biztosította a vállalkozási tevékenység elszámoltathatóságát.

Az Állami Számvevőszék jelentésében az ügyvezetőnek öt, a polgármesternek egy javaslatot fogalmazott meg, amelyekre 30 napon belül intézkedési tervet kell készíteniük. További részletek a teljes jelentésben

A Dél-budai Egészségügyi Szolgálat Közhasznú Nonprofit Kft. ellenőrzése
Budapest Főváros XXII. kerület Budafok-Tétény Önkormányzata 1996-ban alapította a kizárólagos tulajdonában lévő Dél-budai Egészségügyi Szolgálat Közhasznú Nonprofit Kft.-t, 10 millió Ft törzstőkével. A társaság törzstőkéje 2012. január 1-jén 13 millió Ft volt, s az ellenőrzött időszakban nem változott. A feladatellátást szolgáló ingatlant az önkormányzat a társaság ingyenes használatába adta. A társaság 2012-ben 102, 2015-ben 97 főt foglalkozatott.

A Dél-budai Egészségügyi Szolgálat Közhasznú Nonprofit Kft. 2012-től a kormányzati szektorba besorolt társaságnak minősült, s közfeladatot látott el; a XXII. kerület – 2015. január 1-jén – 54 504 fős lakossága részére egészségügyi alapellátást és szakellátást biztosított. Tevékenységét elsősorban OEP-finanszírozással és az önkormányzat működési és felhalmozási célú támogatásával látta el.

A mérlegfőösszeg az ellenőrzött időszakban 220,4 millió Ft-ról 234,9 millió Ft-ra, az összes bevétel 650,1 millió Ft-ról 696,0 millió Ft-ra, míg a saját tőke összege 37,4 millió Ft-ról 43,4 millió Ft-ra növekedett. Az összes bevételen belül a közhasznú bevételek aránya 2012-ben 97,6%, 2015-ben 98,4% volt. Az OEP-től származó bevételek összege 27 millió Ft-tal (6,5%-kal) emelkedett. A mérleg szerinti eredmény minden évben pozitív volt.

A követelések 53,4%-kal növekedtek, a kötelezettségek állománya 27,5%-kal csökkent. Az önkormányzat a társaság részére az ellenőrzött időszakban összesen 618,7 millió Ft működési és 47,6 millió Ft fejlesztési támogatást nyújtott.

A társaság fizetőképessége biztosított volt, beszámolási, adatszolgáltatási kötelezettségének határidőben eleget tett, közzétételi kötelezettségét azonban nem teljesítette teljes körűen. Nem készített adatvédelmi szabályzatot, nem szabályozta a közérdekű adatigénylések teljesítésének rendjét, és adatvédelmi felelőst sem jelölt ki.

A bevételeket és ráfordításokat a társaság összességében szabályszerűen számolta el, önköltségszámítást azonban nem végzett. A térítésköteles egészségügyi szolgáltatások díjait 2012. júliustól a jogszabályi előírásoknak megfelelően meghatározta.

Az Állami Számvevőszék a jelentésében az ügyvezetőnek tizenegy, a polgármesternek egy javaslatot fogalmazott meg, amelyekre 30 napon belül intézkedési tervet kell készíteniük. A teljes jelentés elérhető itt