Akár 50 fok is lehet a buszok fülkéjében, a hármas metrón több mint harminc fokot mértek.
Több mint harminc fokot mértek a héten a felújított hármas metró szerelvényében. A többi tömegközlekedési járművön sem jobb a helyzet, sőt, a buszok fülkéjében akár 50 fok is lehet a hőmérséklet – ez utóbbit Nemes Gábor, a Közlekedési Szakszervezetek Országos Szövetségének elnöke tette hozzá az ATV Startban.
Pár napja robbant a hír, hogy a felújított hármas metrón 33 fokot mértek, miközben a szerelvények padlója a 40 fokot is meghaladta. Nemes Gábor azt mondta az ATV Start című műsorában, hogy ilyen nem fordulhatna elő más európai országban. Felmerül a kérdés szerinte, hogy érdemes volt-e ezt a típust beszerezni, hiszen a költségeket tekintve elképzelhető hogy egy új szerelvényeket kellett volna Budapestre hozni.
A Közlekedési Szakszervezetek Országos Szövetségének elnöke elmondta: vannak kollegák, akik hőmérővel rendelkeznek, és a fülke hőmérsékletét mérik.
Sokan nehéz körülmények között végzik a munkájukat, mert akár 40-50 fokos hőmérséklet is lehet egy csuklós busz fülkéjében, ha a klíma nem működik, vagy a járműn nincs is klímaberendezés – állította Nemes. Szerinte ezt nem lehet kibírni, bár a sofőrök védekeznek: az oldalablakot és ajtót hagyják nyitva a huzat miatt, vagy a megállókban nyitják ki az ajtót, hogy felfrissüljenek.
Európa nagyvárosaiban jobb a járműpark minősége, aminek köszönhetően klímaügyileg is jobban állnak, illetve nem minden ajtót nyitnak ki, amely szintén hozzájárul ahhoz, hogy hűtöttebb legyen az adott jármű.