• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Utas és sofőr is szenved a hőségben

Lapszemle 2018.08.03 Forrás: ATV
Utas és sofőr is szenved a hőségben

Akár 50 fok is lehet a buszok fülkéjében, a hármas metrón több mint harminc fokot mértek.

Több mint harminc fokot mértek a héten a felújított hármas metró szerelvényében. A többi tömegközlekedési járművön sem jobb a helyzet, sőt, a buszok fülkéjében akár 50 fok is lehet a hőmérséklet – ez utóbbit Nemes Gábor, a Közlekedési Szakszervezetek Országos Szövetségének elnöke tette hozzá az ATV Startban.

Pár napja robbant a hír, hogy a felújított hármas metrón 33 fokot mértek, miközben a szerelvények padlója a 40 fokot is meghaladta. Nemes Gábor azt mondta az ATV Start című műsorában, hogy ilyen nem fordulhatna elő más európai országban. Felmerül a kérdés szerinte, hogy érdemes volt-e ezt a típust beszerezni, hiszen a költségeket tekintve elképzelhető hogy egy új szerelvényeket kellett volna Budapestre hozni.

A Közlekedési Szakszervezetek Országos Szövetségének elnöke elmondta: vannak kollegák, akik hőmérővel rendelkeznek, és a fülke hőmérsékletét mérik.

Sokan nehéz körülmények között végzik a munkájukat, mert akár 40-50 fokos hőmérséklet is lehet egy csuklós busz fülkéjében, ha a klíma nem működik, vagy a járműn nincs is klímaberendezés  – állította Nemes. Szerinte ezt nem lehet kibírni, bár a sofőrök védekeznek: az oldalablakot és ajtót hagyják nyitva a huzat miatt, vagy a megállókban nyitják ki az ajtót, hogy felfrissüljenek.

Európa nagyvárosaiban jobb a járműpark minősége, aminek köszönhetően klímaügyileg is jobban állnak, illetve nem minden ajtót nyitnak ki, amely szintén hozzájárul ahhoz, hogy hűtöttebb legyen az adott jármű.