• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Valamennyi baleseti mutató javult tavaly

Hírek Forrás: KSH

Tavaly kevesebben vesztették életüket, illetve sérültek meg, mint egy évvel korábban.

A múlt év utolsó negyedévében többen haltak meg közúti balesetben a magyarországi utakon, mint a megelőző év hasonló időszakában, az egész évet tekintve azonban tavaly kevesebben vesztették életüket, illetve sérültek meg, mint egy évvel korábban; a halálos áldozatok csaknem fele vétlen áldozat volt - áll a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) gyorstájékoztatójában.

2011-ben közel 16 ezer személysérüléses közúti közlekedési baleset történt, a negyedik negyedévvel megegyezően 3%-kal kevesebb, mint 2010-ben. A csökkenésben a fokozott közúti ellenőrzés mellett szerepet játszott, hogy a növekvő üzemanyagárak miatt egyre többen használták a tömegközlekedési eszközöket. Ezzel párhuzamosan a személygépkocsi-állomány 2011 évközepén nem érte el a 2010. év végi állományt, és ez a szám év végére tovább mérséklődött. A lakott területen belül okozott balesetek száma (aránya 69%) – az előző évihez viszonyítva – közel azonos mértékben csökkent, mint a lakott területen kívül okozottaké.

2011-ben közel 21ezren szenvedtek közúti balesetet, közel ezer fővel kevesebben, mint előző évben. Balesetben 638 személy vesztette életét, az év egészét tekintve 14%-kal kevesebben, mint 2010-ben. Egyedül a negyedik negyedévben volt magasabb az áldozatok száma, mint tavalyelőtt. A súlyosan megsérültek száma megközelítette az 5200-at, a könnyen megsérülteké meghaladta a 15000 főt.

A meghalt személyek 49%-a vétlen áldozat volt. A november tekinthető az év fekete hónapjának, mert ebben a hónapban viszont 27%-kal többen vesztették életüket, mint egy évvel korábban.

Gyermekbalesetben 1581 gyermek sérült, 86%-uk könnyű sérülést szenvedett, és 12 gyermek vesztette életét.

Az év során a balesetek 60%-át személygépkocsik, 11%-át kerékpárosok, 10%-át tehergépkocsik, 5%-át segédmotoros kerékpárosok, 4%-át motorkerékpárosok okozták. A többi jármű, az utasok hibája és egyéb ok miatt bekövetkezett balesetek részesedése 4%. A gyalogosok 6%-os arányban voltak okozói a baleseteknek. A motorkerékpárosok 16%-kal, a segédmotoros kerékpárosok 4%-kal több balesetet okoztak, mint az előző év
azonos időszakában.

A balesetek 92%-a a járművezetők hibájából történt. A legnagyobb arányt (28%) a sebesség nem megfelelő megválasztása képviseli, az esetek száma az előző évi azonos időszak szintjéhez képest is 2%-kal nőtt. A járművezetők hibájából okozott baleseteknél ezen kívül 3%-kal többször előztek szabálytalanul, míg a többi
hiba az előző évi szint alatt maradt.

Az autópályákon 2011 évében 14%-kal kevesebb baleset történt, mint egy évvel korábban. Az autópálya
hosszához mért fajlagos mutatók szerint az M1-es autópályán történt a legtöbb baleset, száz km-re 59 baleset jutott.
Az M5-ös autópályán megsérült személyek több mint a fele külföldi állampolgár volt.

A balesetek csökkenő arányában, 10%-ában játszott szerepet az alkohol. Az ittasan okozott balesetek aránya a kerékpárosok és a segédmotorkerékpár-vezetők által okozott balesetek (21–23%) között a legmagasabb.

Régiós bontásban vizsgálva, 2010 év adataihoz viszonyítva 2011. évében a balesetek száma Nyugat-Dunántúlon nőtt 3%-kal, Dél-Dunántúlon az előző évivel közel azonos szinten maradt, a többi régióban csökkent. A területen bejegyzett tízezer gépjárműre jutó balesetek száma Észak-Magyarországon a legalacsonyabb –
37 szemben az országos 42-es átlaggal. Az ittasan okozott balesetek száma a Dél-Dunántúlon nőtt (6%-kal), a többi régióban csökkent. A legnagyobb csökkenést Észak-Magyarországon regisztrálták, ahol 26%-kal kevesebb balesetet követtek el ittas állapotban, mint egy évvel korábban.