A kampány tiszta és érthető üzenetet közvetít: „A semmit nem lehet odadobni!” Mentőeszköz nélkül nem lehet biztonságosan segíteni.
A mentőeszközök fontosságát hangsúlyozza a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálata, az AbOvo Group cégcsoporttal közösen indított kampányában - jelentették be pénteki sajtótájékoztatójukon, melyről a szolgálat honlapja tudósított.
A Vízimentők Magyarországi Szakszolgálata 1999-es megalakulása óta kiemelt figyelmet fordít a vízi balesetek megelőzésére, azok felszámolására. Immáron 20 éve igyekszik megragadni minden olyan lehetőséget, ahol a megelőzés fontosságáról beszélhet. Többek között prevenciós előadásokon és különböző fórumokon keresztül ismerteti a vízi balesetek megelőzésének lehetőségeit és a helyes fürdőzési szabályokat.
Ehhez a prevenciós munkához csatlakozott most az AbOvo Group, a cégcsoport tulajdonában álló különböző reklámfelületek a Balaton-parti strandok és kikötők jelentős részén megtalálhatók. Ezeken közel 400 strandparaván felületet biztosított az akció plakátjai számára, így a becslések szerint 1,5 millió emberhez juthat el a felhívás.
A kampány tiszta és érthető üzenetet közvetít: „A semmit nem lehet odadobni!” Azaz, mentőeszköz nélkül nem lehet biztonságosan segíteni, ha baj van.
Bagyó Sándor, a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálatának elnöke több, bárki számára könnyedén használható mentőeszközt (mentőgyűrű, mentőpatkó, mentőbója, mentőlap) mutatott be a sajtótájékoztatón, ezzel is hangsúlyozva azt, hogy egy egyszerű eszközzel, ha kéznél van (!), életet menthetünk. Mi az üzenet? A „semmit” nem lehet odadobni, a „semmiben” nem lehet megkapaszkodni, a „semmivel” nem tudunk segíteni a bajban. Ellenben egy egyszerű mentőeszköz életet menthet!
A közös projekt keretein belül eddig 28 Balaton-parti településen, több mint 70 strandon helyeztek ki szemléletes, minden korosztály számára érthető, prevenciós plakátokat, amelyek arra hívják fel a strandolók figyelmét, hogy mindig válasszák a mentőgyűrűvel felszerelt vízibiciklit.
A kampány számára készült videó: