Az azonos hatóanyagú különféle gyógyszerek közötti választásban befolyásolja a betegeket, hogy milyen név szerepel a dobozon, fiolán.
A pitvarfibrillációban szenvedő betegek vérhígító kezeléséhez háromféle betegtájékoztatót - egy plakátot, egy füzetet hangszalaggal, és egy interaktív számítógépes programot - terveztek, és ezekben grafikonnal illetve piktogrammal is bemutatták az adatokat. A választható három kezelési módot kezdetben jeligével azonosították. A betegtájékoztatók segítségével a betegek sokkal jobban megértették az állapotukat és a kezelési lehetőségeket annak formájától és ábrázolási módjától függetlenül. A betegek 96 százaléka érezte úgy, hogy a betegtájékoztató segített a megfelelő terápia kiválasztásában.
Amikor azonban a betegeknek megmutatták a valódi gyógyszerneveket, a kutatók meglepődve tapasztalták, hogy 36 százalékuk megváltoztatta véleményét - annak ellenére, hogy a kockázatok és az előnyök egyértelműen szerepeltek a betegtájékoztatóban.
Az eredményeket bemutató tanulmány kommentárjában Annette O'Connor élettan professzor, kognitív pszichológiával is foglalkozó szakember rámutatott: sok olyan orvosi döntéshozatal van, ami azon múlik, hogy a beteg hogyan értékeli a lehetséges kezelési módok előnyeit és kockázatait. A szakember azonban hozzáfűzte, hogy az orvosság tényleges hatásán túlmenően, olykor attól teljesen függetlenül, sok egyén számára fontos a gyógyszer neve - vagy akár az a legfontosabb.