• nátha
    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

    • Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

      Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

    • Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

      Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

Tanácskozás a generikumok jövőjéről

Hírek a nagyvilágból Forrás: Scrip

…31 pennyért (110 forintért) is kapni 28 tablettányi generikus simvastatint...

Az európai generikumgyártó cégek nemrégiben, Isztambulban tartott éves tanácskozásán a jelenlévő felsővezetők közül néhányan „mellék-értekezletre" ültek össze, amelyen elsősorban az ágazatban működő cégek túlélési stratégiáiról volt szó. A topmenedzserek egyetértettek abban, hogy a talpon maradás két legfontosabb eszköze a fokozott termék-differenciálás, illetve a branding – magyarul a „márkaépítés" –intenzifikálása.


A konkurrenciaharc jelenlegi kiélezettségét a Scrip szerint jól jellemezte egy kérdés, amelyet valaki a hallgatóság soraiból tett fel: „ugyan hogyan állják a versenyt az európai generikumcégek, amikor az Egyesült Királyságban jelenleg 31 pennyért (kb. 110 forintért) is kapni 28 tablettányi generikus simvastatint?"


A négy vezérigazgatót – Bogsch Eriket (Richter), Hank Klakurát (Merck Gererics), Jíri Michalt, (Zentiva) és dr. Andreas Rummeltet ( Sandoz) dr. Brian Tempest, a Ranbaxy Laboratories alelnök-főtanácsadója kérte fel az eszmecserében való részvételre. Valamennyien elismerték, hogy az éles verseny leszorítja az árakat, és hogy a költségek csökkentése a sikeres stratégiának legfeljebb egyik eleme lehet.


„Gondolkodásunk sarokköve a márkaépítés" – jelentette ki Klakura. Mint mondta, a márkaépítésnek része ugyan az értékesítő szervezet kiépítése és a forgalmazásba, valamint a marketingbe való beruházás, ám [rövid időn belül] a minőség, a járulékos szolgáltatások és a megbízhatóság is fontos elemei lesznek a differenciálódásnak.


Bogsch és Rummelt – így a Scrip – egyetértettek ezzel, vitatták viszont, hogy az ipar továbbra is „kettős pályán" halad majd tovább, tudniillik hogy egyfelől márkás generikumokat, másfelől „commodity drug"-okat gyárt majd. [Commodity drug: széles körben használt alapszer, amilyen pl. a paracetamol.]
Szóba kerültek a kompetitív piacon való talpon maradás egyéb lehetőségei is, például: nehezen előállítható termékek gyártása, új generikumok forgalomba hozatala első gyártóként, intellektuális tulajdon létrehozása az előállítási folyamatok során.


A vezetők abban is egyetértettek, hogy a generikumszektor konszolidációja folytatódni fog, az ipar széttagoltsága azonban általában fennmarad, csakúgy, mint az egyesülések és a felvásárlások lehetősége. Megállapították ugyanakkor, hogy nem állja meg helyét a vélemény, mely szerint az amerikai vállalatok túlságosan bonyolultnak találják az európai piacot.

Dr. Andreas Rummelt, a Novartis generikum-részlegének vezérigazgatója a „fő rendezvényen" közölte, hogy cége szomatotropin-bioszimilárisa, az Omnitrope az előzetes feltételezéseknek megfelelően lassan „veti meg a lábát" az Egyesült Államokban, ahol tavaly év végén hozták forgalomba. A bioszimilárisok, úgymond, most körülbelül abban a helyzetben vannak, mint harminc éve a vegyianyag-alapú generikumok; a bioszimiláris azonban különbözik a generikumtól, és forgalmazni is másképpen kell. Mint megállapította, az originátor cégek keményen lobbiznak a bioszimilárisok ellen.

Legolvasottabb cikkeink