A rendszerhibákkal nemcsak a segélykérők küzdenek, hanem azok is, akik segítséget próbálnának nyújtani.
A 112-es segélyhívó mostanában a kelleténél többször kerül be a hírekbe nem éppen pozitív felhanggal. A vonalat az ORFK üzemelteti, a katasztrófavédelem, illetve a vele összegyúrt tűzoltóság, a mentőszolgálat és a rendőri egységek csak végpontjai a rendszernek. A vonal fogadóközpontja Miskolcon és Szombathelyen van, az operátorok ott fogadják a hívásokat.
Korábban a rendőrséget, a mentőket és a tűzoltókat a segítségkérők közvetlenül tudták hívni, problémáikat egyből szakemberek kezelték. Amióta az irányítás kikerült a kezükből, folyamatosak a gondok. Ráadásul a rendszerhibákkal nemcsak a segélykérők küzdenek, hanem azok is, akik segítséget próbálnának nyújtani - írta az mno.hu.
– Sokszor dolgozunk a tűzoltókkal közösen, akik már korábban a 112-es segélyhívó alá tartoztak. Az átállásukkor kezdtük el azt tapasztalni, hogy nagyjából tízperces késéssel érkeznek. Az pedig egyáltalán nem mindegy, mennyi ideig várunk egy balesetes autó mellett arra, hogy érkezzen valaki, aki a beteget hozzáférhetővé teszi – mondja egy nyugat-magyarországi területen dolgozó mentőorvos.
A mentők bekapcsolása a 112-es segélyhívó alá még újdonság, de az idén valamennyi régióban megtörténik az átállás. Az eddigi tapasztalatok nem túl jók. A félreértések rendszeresek, a 112-es operátorok már a településnevet is többször félreértették. A mentést végző szakemberek a probléma legfőbb okának azt tartják, hogy a segélyvonalnál nem kollégáik veszik föl a telefont.