Ha nem sikerül központilag biztosítani az orvosi ügyeletet, akkor kötelezhetik a háziorvosaikat a munka elvégzésére.
Az év végével megszűnik a kisbéri Batthyány Kázmér Szakkórházban működő orvosi ügyelet. A 20 ezer embert ellátó szolgáltatást október elsején mondta fel az intézmény, a felmondási idő 3 hónap. Hogy utána kihez fordulhatnak a betegek, még nem tudni - írta a kemma.hu.
Sinkovicz Zoltán, Kisbér polgármestere megígérte, hogy ellátás nélkül egy percig sem fognak maradni a járás lakói. Jelenleg ennek megoldásán dolgoznak a települések vezetői. Hozzátette: a kórház 6 éve szervezi meg a szolgáltatást. Ez azt jelenti, hogy biztosítja a helyiséget, illetve a járás háziorvosainak közreműködésével működteti az ügyeletet. Azonban több doktor is felmondta ezt a szerződést. Mivel a háziorvosi ügyelet biztosítása nem a kórház, hanem az önkormányzatok feladata, az intézmény így már nem vállalja a szolgáltatást.
– A Kisbéri Többcélú Kistérségi Társulás, vagyis a járás településeinek polgármesterei tartottak egy megbeszélést az ügyben, amire meghívtuk a járás háziorvosait is, hogy megoldást találjunk a helyzetre – mondta Kisbér polgármestere, egyben a társulás elnöke.
– Elsődlegesen felszólítottuk a település polgármestereit, hogy egyeztessenek a háziorvosaikkal, tudnák-e vállalni a járás központi ügyeletét. De ez is csak akkor működhet, ha a teljes ügyeleti időre sikerül helyi orvost találnunk. Ugyanis ha csak egy részére, akkor mindenképp idegen orvosokkal kell pótolni a hiányt – összegezte a lehetőségeket a polgármester. Hozzátette: ha nem sikerül megegyezni, vagy új orvosokat a járásba csábítani, akkor másik lehetőség, hogy olyan gazdasági társaságot keresünk, aki megszervezi az ügyeletet.
– Eddig három cégtől kaptunk ajánlatot, de mindegyik drágábban vállalná, mint a korábbi szolgáltató. Viszont ez a települések költségeit növelné. Ugyanis az ügyeletet egyrészt az állami normatívából, másrészt az önkormányzatok lakosságarányú hozzájárulásából fizetjük. Mivel az előbbi fix, így a költségek emelkedésével a településeknek kellene jobban a pénztárcájukba nyúlnia – magyarázta Sinkovicz Zoltán, aki elárulta, hogy a mentőkkel is felvették a kapcsolatot. Tőlük egyelőre egy szóbeli választ kaptak, hogy az ügyelet diszpécseri feladatait, vagyis a bejövő hívások kezelését tudnák vállalni. Továbbiak a cikkben