Komoly mentőszolgálatos előélet kell ahhoz, hogy valaki idekerülhessen – évekig lehet valaki várólistás.
132 évvel ezelőtt alakult meg Budapesten az Önkéntes Mentőegyesület Kresz Géza fővárosi kerületorvos kezdeményezésére. Kezdetben egyetlen lovas kocsival indult a munka, majd ahogy egyre nagyobb szükség volt a mentőkre, úgy bővült a járműpark. Az 1900-as évek elején először elektromos hajtású mentővel, majd jöttek a benzinmotoros és egyéb járművek. A Vezess.hu most a legújabb és egyben leggyorsabb csapatot látogatta meg, a légimentőket.
Balatonfüred, Budaörs, Debrecen, Miskolc, Pécs, Sármellék, Szentes. Ezeken a településeken találhatóak légimentő bázisok. Mindegyik pont körül 60-70 kilométeres sugarú körben garantált a 15 percen belüli megérkezés, amivel így szinte az ország teljes területét le lehet fedni. A hét bázisból háromban a riasztástól számított három percen belül már a levegőben lehet a mentőhelikopter a teljes személyzettel. Ehhez az kell, hogy saját bázisról lehessen startolni, ahol a gépek szinte karnyújtásnyira vannak. A budaörsi pont ilyen, azzal az extrával, hogy itt található a karbantartó és képzési központ, valamint a menedzsment is.
Minden bázison munkaruhában töltik az ügyeleti időt, miután rádión megkapták a feladatot, egy percen belül elindulnak a géphez. Itt nincs ész nélküli szaladgálás, de megvannak az előre kiosztott, jól begyakorolt szerepek. Ezeket a helikoptereket kifejezetten légi mentésre, gyors indulásra tervezték, fejlesztették, így meglepően rövid, durván másfél perc, míg a teljes indítási folyamat lezajlik és felemelkedik a gép. A teljes riport itt olvasható