A rossz besorolást kapott betegjogok helyzetén például gyorsan és olcsón lehetne változtatni.
Minden korábbinál rosszabb helyezést ért el Magyarország az európai egészségügyi rangsorban pedig közben javult a gyógyítás minősége. Ez mégis hogyan lehetséges? 7+1 pontban foglaltuk össze, hogyan lehetne gyorsan fogyasztóbaráttá tenni a gyógyítást. Szemléletváltás kell. Azonnal - ajánlja a Heti Válasz friss számát a valasz.hu.
Nagy visszhangot kapott, hogy az Európai Egészségügyi Fogyasztói Index (EHCI) szerint Magyarország csak a 30. helyet foglalta el. A Heti Válasz a 2005 óta megjelent index valamennyi rangsorában megnézte a magyar helyezést, és azt is, az előző évhez képest mi alakította a helyünket, mikor voltak többségben a változók között a javuló és mikor a romló értékek. Ennek alapján úgy látszik, 2014-ben hosszú idő után először ismét több volt a javuló mutatónk, mint a romló. 2015-ben pedig a kétféle irány kioltotta egymás hatását; majd tavaly ismét visszaestünk.
A rangsor szerint elsősorban két területen teljesítünk rosszabbul, mint korábban: a betegjogok és az egészségügyi ellátásokhoz való hozzáférés terén. Az elsőn gyorsan és olcsón lehetne változtatni, már azzal öt helyet javíthatnánk, ha visszakapaszkodnánk a 2012-es szintre. Az egészségügyhöz való hozzáférés javítása már nehezebb, mert ehhez több pénzre van szükség, és esélyeinket rontja, hogy a V4 országai közül nálunk volt a legtöbb olyan esztendő, amikor a GDP-ből való részesedés csökkent, és a visszapótlásban sem jeleskedünk: az OECD jelentése szerint 2015-ben a V4-ek közül nálunk volt a legkisebb az egészségügy GDP-részesedésének emelkedése.
További részletek a lapban.