• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

A beteg mást tapasztal, mint amit az orvos gondol

Lapszemle 2018.07.16 Forrás: medicalonline.hu
A beteg mást tapasztal, mint amit az orvos gondol

Nulla közeli korreláció volt az orvosok és a betegeik, valamint az orvosok és a kommunikációs szakemberek által adott pontszámok között.

A családorvosoknak teljesen más a véleményük arról, hogy milyen a jó kommunikáció, mint a betegeiknek és a kommunikáció értékelésében képzett szakembereknek, állapította meg a University of Cambridge tanulmánya, melyről a medicalonline.hu írt.

A vizsgálat során 13 angliai praxis 45 családorvosát és 503 betegüket kérték meg, hogy közvetlenül a vizit után egymástól függetlenül töltsenek ki egy kérdőívet, ami az orvos vizit alatti kommunikációját értékelte számos szempontból. A viziteket videóra vették, majd 55 vizitet kommunikációs szakemberek is értékeltek.

Nulla közeli korreláció volt az orvosok és a betegeik, valamint az orvosok és a kommunikációs szakemberek által adott kommunikációs pontszámok között, míg enyhe, de szignifikáns összefüggés volt a betegek és a kommunikációs szakemberek által adott kommunikációs pontszámok között.

A tanulmány szerzői leszögezik: a betegek által adott általánosan magas pontszámok azt tükrözik, hogy a betegek hajlamosak nem beszámolni az orvosi vizit során átélt rossz tapasztalataikról, ezért is szükséges az orvosok kommunikációs képességének külső szakember általi értékelése, hiszen csak így lehetséges azoknak a területeknek az azonosítása, amelyeken az orvosnak támogatásra és tréningre van szüksége.