Nulla közeli korreláció volt az orvosok és a betegeik, valamint az orvosok és a kommunikációs szakemberek által adott pontszámok között.
A családorvosoknak teljesen más a véleményük arról, hogy milyen a jó kommunikáció, mint a betegeiknek és a kommunikáció értékelésében képzett szakembereknek, állapította meg a University of Cambridge tanulmánya, melyről a medicalonline.hu írt.
A vizsgálat során 13 angliai praxis 45 családorvosát és 503 betegüket kérték meg, hogy közvetlenül a vizit után egymástól függetlenül töltsenek ki egy kérdőívet, ami az orvos vizit alatti kommunikációját értékelte számos szempontból. A viziteket videóra vették, majd 55 vizitet kommunikációs szakemberek is értékeltek.
Nulla közeli korreláció volt az orvosok és a betegeik, valamint az orvosok és a kommunikációs szakemberek által adott kommunikációs pontszámok között, míg enyhe, de szignifikáns összefüggés volt a betegek és a kommunikációs szakemberek által adott kommunikációs pontszámok között.
A tanulmány szerzői leszögezik: a betegek által adott általánosan magas pontszámok azt tükrözik, hogy a betegek hajlamosak nem beszámolni az orvosi vizit során átélt rossz tapasztalataikról, ezért is szükséges az orvosok kommunikációs képességének külső szakember általi értékelése, hiszen csak így lehetséges azoknak a területeknek az azonosítása, amelyeken az orvosnak támogatásra és tréningre van szüksége.