Többek között a Richter gyógyszergyár is részt vesz a Médiaunió kampányában.
A Móricz Zsigmond körtéren felállított, igencsak elgondolkodó óriásinstalláció előtt tartott sajtótájékoztatót a társadalmi célú figyelemfelkeltésre specializálódott Médiaunió, amelynek ez évi kampánya a „4-ből 3" címet viseli, témája pedig a szervezett egészségügyi szűrésen való részvételre való felhívás. A Médiaunió Alapítvány Kuratóriuma által kijelölt téma azért is időszerű, mert a KSH adatai szerint a magyar lakosság körében a vezető halálokok közül négy személyből három olyan betegségben hal meg, amely szűréssel megelőzhető lett volna.
A Népszava Novák Péter énekes-zeneszerzőt, a Médiaunió kuratóriumi tagját kérdezte arról, miért áll Magyarország rosszul a betegségmegelőzésben, miért félnek az emberek a szűréstől – olvasható a nepszava.hu portálján.
Félelmeink természetesek és ősiek, nehezen tudjuk magunkévá tenni annak gondolatát, hogy létünknek az elmúlás ad értelmet. Ezért rosszul is szocializálódunk: a betegség szinte a bűnbeesés szinonimája, az érintettekről suttogva, még jelenlétükben is harmadik személyben beszélünk" – mondta. „Ilyen háttérrel nehéz tudatosítani, hogy a prevenciónak, saját egészségünk lankadatlan megőrzésének elsőbbséget kellene élveznie. Pedig, túl az egészségügyben uralkodó állapotokon, sok múlik rajtunk.
A szervezet kampányban civil szervezetekkel, egészségügyi szakemberekkel, valamint olyan szakmai partnerekkel dolgozik, mint a Richter Gedeon Nyrt. 4bol3.hu címmel kampányszervert indítottak, a szűrés témakörében állandóan frissülő tartalom várja az érdeklődőket.