A lista élén végzett három termék magasabb áron kapható, az olcsóbb termékek pedig a lista végére kerültek.
Minisztériumi pályázat támogatásával tesztelt újabb élelmiszereket a Tudatos Vásárlók Egyesülete. A nyáron népszerű gyümölcsös (eper-) jégkrémek kapcsán voltak kíváncsiak arra, hogy a magyar fogyasztók olyan termékekhez jutnak-e a boltokban, amelyek megfelelnek a jogszabályi előírásoknak. Tizenhárom különböző márkájú jégkrémet vetettek össze a termékcímkéken lévő információk alapján. Vizsgálták a termékek gyümölcs- és cukortartalmát, valamint hogy tartalmaznak-e aromát és egyéb adalékanyagot - írta a magyaridők.hu.
A jégkrémekkel kapcsolatos előírásokat a Magyar élelmiszerkönyv tartalmazza. A szabályok alapján a gyümölcsjégkrémeknek legalább 15 százalékban kell tartalmazniuk a gyümölcsöt. Az ennél kisebb gyümölcstartalmú jégkrémet csak gyümölcsös jégkrémnek nevezhetik, azt a terméket pedig, amelyiknek csak aroma adja a gyümölcsízt, „gyümölcsízű” jégkrémnek kell nevezni.
A legmagasabb pontértéket a tudatos vásárlók részéről a Häagen-Dazs jégkrém kapta, mivel az egyik legmagasabb gyümölcstartalmú terméknek bizonyult a tesztelés során, 21 százalék eperrel, viszonylag alacsony cukortartalommal és adalékanyagok nélkül. Szorosan mögötte az Unilever terméke, a Carte d’Or Classic eper valamint a Grycan jégkrém végzett a vizsgálaton. Ezek a jégkrémek 23-24 százalékos gyümölcstartalmukkal győztek, de pontot is veszítettek mesterséges aroma, potenciális allergizáló adalékanyag jelenléte miatt.
A lista végén az Unilevertől a Viennetta vanília és eper ízű jégkrém, valamint a Lidl saját márkás terméke a Ballino vaníliás, eperízű, csokoládés jégkrém végzett. Azért veszítettek pontot, mert egyáltalán nem tartalmaznak gyümölcsöt, csak aromát, viszont annál több cukor és sok nem kívánatos adalékanyag van bennük – magyarázták a tesztelők.