Azt is bejelentették, hogy információs kampányt indítanak az influenza-oltásokkal kapcsolatban is.
A közösségi háló kedden közzétett új állásfoglalása szerint a továbbiakban betilt minden oltásellenes tartalmat – derül ki a Business Insider cikkéből, amelyet a Világgazdaság szemléz.
Célunk, hogy segítsük felhasználóink biztonságos és hatékony tájékoztatását, ugyanakkor elejét vegyük a dezinformációs forrásoknak, amik veszélyt jelentenek az emberek egészségére – olvasható a Facebook blogján.
Az óriáscég már tavaly megkezdte az „anti-vaxx” tartalmak korlátozását, bevezette a forrásellenőrző címkéket a bejegyzésekre és mindent megtett azért, hogy megakadályozza az oltásokkal kapcsolatos félretájékoztatások terjesztését.
Ez az új irányelv tágabb hatáskört jelent, mivel nem kell külső vizsgálat alá vetni azt, hogy egy hirdetés tartalmaz-e téves információt.
Úgy tűnik azonban, hogy a politikai hirdetések mentesülnek az új irányelv alól.
Továbbra is engedélyezett minden a koronavírussal és a vakcinával kapcsolatos kormányzati irányelv, és az azokat adott esetben ellenző elemzések hirdetése.
Ezeket a vállalat politikai hirdetésekként hagyja jóvá, és csakúgy, mint a Facebook összes politikai hirdetését, címkével látják el, amelyből kiderül, hogy ki fizette az adott tartalmat.
Az új irányelv mellett a Facebook azt is bejelentette, hogy információs kampányt indít az influenza-oltásokkal kapcsolatban is, hogy megtudják, hol férnek hozzá a vakcinához. A kampány hasonló módon épül fel, mint Facebook nem sokkal korábban indított választási információs központja.