• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

A gyermekek bőre: az 50 faktor és a márkanév sem garancia

Lapszemle 2023.06.19 Forrás: vg.hu
A gyermekek bőre: az 50 faktor és a márkanév sem garancia

A termékek ára és minősége között nincs összefüggés. Sőt, az 50-es faktorszám a csomagoláson sincs kőbe vésve a gyakorlatban.

A nyári hónapok erős UV-sugárzásának elhagyhatatlan kellékei a naptejek, a gyermekek bőre pedig különlegesen elbánást igényel, náluk ugyanis még nem alakultak ki bizonyos védekezési mechanizmusok. A fogyasztó azonban nem dőlhet nyugodtan hátra, ha 50-es faktorszámot lát a csomagoláson, de akkor sem, ha mélyen a zsebébe nyúl az elvárt biztonság érdekében - írta a vg.hu.  A Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) legújabb ingyenes terméktesztjéből most 10, minimum 50 faktoros naptejről tudhat meg a fogyasztó részletes információkat.

 A vizsgálat során ellenőrizték, hogy a csomagoláson hirdetett módon, megfelelően védik-e a kicsik bőrét a termékek. Önkéntesek segítségével értékelték azt is, milyen jól használhatók a gyakorlatban; megnézték, tartalmaznak-e nemkívánatos anyagokat. Vizsgálták a környezeti hatásukat és ellenőrizték a címkén található információk helyességét. Az eredmények azt mutatják, hogy a termékek ára és minősége között nincs összefüggés.  Sőt, az 50-es faktorszám a csomagoláson sincs kőbe vésve a gyakorlatban. Több feliratról kiderült, hogy jól hangzik, de mit sem ér.

Az utolsó helyen végzett árucikket 3050 forint/100 milliliter átlagáron lehetett megvásárolni a tesztelés idején. Az hagyján, hogy nem a legolcsóbb, nagyobb baj, hogy kiderült róla: közel sem biztosít a káros sugarak ellen a feliraton jelzett mértékben.

Ennél az ígért 50+-os faktor helyett 21,8-as védelmet mértek. Viszonyításképpen: az első helyen végzett termék átlagára 4200, míg a másodiké 1967 forint volt 100 milliliteres mennyiségre kalkulálva. A tesztelt termékek listája a teljes cikkben