A termékek ára és minősége között nincs összefüggés. Sőt, az 50-es faktorszám a csomagoláson sincs kőbe vésve a gyakorlatban.
A nyári hónapok erős UV-sugárzásának elhagyhatatlan kellékei a naptejek, a gyermekek bőre pedig különlegesen elbánást igényel, náluk ugyanis még nem alakultak ki bizonyos védekezési mechanizmusok. A fogyasztó azonban nem dőlhet nyugodtan hátra, ha 50-es faktorszámot lát a csomagoláson, de akkor sem, ha mélyen a zsebébe nyúl az elvárt biztonság érdekében - írta a vg.hu. A Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) legújabb ingyenes terméktesztjéből most 10, minimum 50 faktoros naptejről tudhat meg a fogyasztó részletes információkat.
A vizsgálat során ellenőrizték, hogy a csomagoláson hirdetett módon, megfelelően védik-e a kicsik bőrét a termékek. Önkéntesek segítségével értékelték azt is, milyen jól használhatók a gyakorlatban; megnézték, tartalmaznak-e nemkívánatos anyagokat. Vizsgálták a környezeti hatásukat és ellenőrizték a címkén található információk helyességét. Az eredmények azt mutatják, hogy a termékek ára és minősége között nincs összefüggés. Sőt, az 50-es faktorszám a csomagoláson sincs kőbe vésve a gyakorlatban. Több feliratról kiderült, hogy jól hangzik, de mit sem ér.
Az utolsó helyen végzett árucikket 3050 forint/100 milliliter átlagáron lehetett megvásárolni a tesztelés idején. Az hagyján, hogy nem a legolcsóbb, nagyobb baj, hogy kiderült róla: közel sem biztosít a káros sugarak ellen a feliraton jelzett mértékben.
Ennél az ígért 50+-os faktor helyett 21,8-as védelmet mértek. Viszonyításképpen: az első helyen végzett termék átlagára 4200, míg a másodiké 1967 forint volt 100 milliliteres mennyiségre kalkulálva. A tesztelt termékek listája a teljes cikkben