• nátha
    • Matematikai modellezés szerint náthává szelídülhet a koronavírus

      Matematikai modellezés szerint náthává szelídülhet a koronavírus

    • Fújd ki rendesen! Minden a nátháról

      Fújd ki rendesen! Minden a nátháról

    • Alvadásgátló mellett a nátha terápiája sem egyszerű

      Alvadásgátló mellett a nátha terápiája sem egyszerű

  • melanóma
    • Melanoma: Jobb az esélye annak, aki nem egyedülálló

      Melanoma: Jobb az esélye annak, aki nem egyedülálló

    • Friss kutatás: Több nő jár bőrgyógyászati szűrésre

      Friss kutatás: Több nő jár bőrgyógyászati szűrésre

    • 10 dolog, amit mindenkinek tudnia kell a melanomáról

      10 dolog, amit mindenkinek tudnia kell a melanomáról

  • egynapos sebészet
    • Jövő héttől ismét végezhető egynapos sebészeti ellátás

      Jövő héttől ismét végezhető egynapos sebészeti ellátás

    • Felfüggesztették az egynapos sebészeti ellátásokat

      Felfüggesztették az egynapos sebészeti ellátásokat

    • Jövőre elkészül az egynapos sebészeti egység Kecskeméten

      Jövőre elkészül az egynapos sebészeti egység Kecskeméten

A héten 80 betegnek kell megszerveznem az oltását

Lapszemle 2021.02.26 Forrás: 444.hu
A héten 80 betegnek kell megszerveznem az oltását

Mi jelenleg az oltást csak úgy tudjuk menedzselni, hogy megkértük a védőnőt és a polgárőrt, hogy segítsenek.

Óriási adminisztrációval kell megküzdeniük a háziorvosoknak, miközben rajtuk az ország szeme, hogy kellően gyorsan tudnak-e haladni az oltással. A kormány irreális elvárásokat támaszt feléjük, egy hét alatt kell rengeteg embert berendelniük, amire már csak a rendelésen túl jut idő, és akkor még az ezzel kapcsolatos adminisztrációs munkáról nem is beszéltünk - írta a 444.hu.

Kovács Tamás, Múcsony körzetének háziorvosa mesélt a lapnak arról, hogy mennyire kaotikus kezd lenni a helyzet, amiért az oltást rányomták a háziorvosokra. A rendelés a járvány kezdete óta zömmel telekommunikáción keresztül zajlik, ezért a telefon megállás nélkül csörög, és a rendelési idő teljes egészében arra megy el, hogy az orvos és az asszisztense reagálnak a hívásokra, és megfelelő kérdezéstechnikával próbálnak rájönni, hogy a telefonáló betegnek elmondás alapján mi lehet a baja. Emellett azonban vannak olyan betegek, akiknek mégis muszáj bemenni a rendelőbe vagy vizsgálatra vagy például táppénzes papírért. Őket csak úgy tudják menedzselni, hogy megkérték a polgárőrt, hogy csak azokat engedje be, akik időpontra jöttek.

Az állandó betegforgalom miatt azonban csak rendelési időn kívül tudnak oltani a vakcinákkal, ami miatt gyakran még este 7-kor is benn vannak a rendelőben. A legmegterhelőbb része az, hogy a háziorvosnak egyesével kell felhívnia a pácienseket a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő (NEAK) által küldött lista alapján, de sokszor maga a lista is nagyon zavaros. 

„A múlt héten kaptam egy 9 fős listát arról, hogy őket kell beoltanom az AstraZeneca vakcinával, amiből viszont egy 10 adagos ampulla érkezett. Ment a levelezés az ÁNTSZ-szel, hogy mi legyen, akik azt mondták, válasszak másik körzetből pácienst, ami egyszerűen nonszensz. Végül kaptam egy 10 fős listát, ami aztán 15 főre duzzadt, amin volt két fő, akik nem is az én betegeim voltak, így őket kihúztam. Végül a lemondások és betegségek miatt ismét 9-re esett vissza a szám” - meséli a háziorvos az egyik ilyen tortúrát. A lista viszont rendszeresen hétvégén érkezik meg, ezért előfordult, hogy a háziorvos vasárnap délután kezdte el hívogatni a betegeit, hogy a következő hétre még időben le tudja szervezni az időpontokat. Csakhogy nagyon sokszor a betegek nem veszik fel, vagy nem szeretnék az adott vakcinát, ilyenkor pedig a háziorvosnak kell tovább keresgélnie és szervezkednie, ami nagyon komoly logisztikát jelent. Továbbiak a cikkben

Legolvasottabb cikkeink