• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

A HungaroControl a lézerfények veszélyeire figyelmeztet

Lapszemle 2018.12.16 Forrás: hvg.hu
A HungaroControl a lézerfények veszélyeire figyelmeztet

Helytelen használatuknak repülésbiztonsági kockázata van, ezek az eszközök képesek a pilótákat elvakítani.

Ugrásszerűen megnő a repülésbiztonságot veszélyeztető fényjelenségek száma a lézeres ünnepi fényjátékok terjedésével. A légiforgalmi irányítást végző cég ezért arra kéri a lakosságot, hogy fokozottan figyeljenek a karácsonyi lézerfények elhelyezésekor: ellenőrizzék, hogy azok kizárólag a házak falára világítanak, és véletlenül sem az égre – idézte a HungaroControl közleményét a hvg.hu.

"A karácsonyi dekorációs lézerfényrendszerek ünnepi díszbe öltöztetik a házakat, az utcákat, de azt kevesen tudják, hogy helytelen használatuknak repülésbiztonsági kockázata van, ugyanis ezek az eszközök képesek a pilótákat megzavarni és elvakítani" – írták. Egy lézerberendezéssel ugyanis akár tíz kilométerről is rá lehet világítani egy repülőgépre, a lézerfénynek pedig jelentős látást zavaró és veszélyeztető, illetve figyelemelterelő hatása van, így megzavarhatja a repülőgép személyzetét felszállás és leszállás közben.