Időpontokra vadászó páciensek, 98 új várólista, és egy kerület, ahol az idős orvosok egyharmada még nem tért vissza az állásába.
Míg a szolgáltatók szakemberhiánnyal küszködnek, a páciensek arra panaszkodnak, hogy a vizsgálati időpontot kérő telefonjaikat rendre nem fogadják az intézmények. Így továbbra sem jutnak el a szükséges vizsgálatokra, kezelésekre - írja a nepszava.hu.
A lap olvasója, a borsodi megyeszékhelytől 50 kilométerre élő férfi lassan két hete próbál időpontot szerezni krónikus vesebetegséggel bajlódó feleségének, mindhiába. Azt állítja, naponta több tucatszor tárcsázza a megyei kórház számát, egyszer ugyan beszélt a telefonközpontossal, de még ő sem tudott segíteni abban, hogy az időpontot adó urológián felvegyék a telefont. Odautaznia sincs értelme, mert szigorúan csak telefonos bejelentkezéssel lehet vizsgálatra jelentkezni. A közösségi portálokon számtalan hasonló panasz olvasható és lassan külön piaca lesz az egyes szakorvosok közvetlen elérését segítő mobilszámok cseréjének.
A jelenségre némi magyarázattal szolgált a Magyar Egészség-gazdaságtani Társaság hétfő esti, a járvány tapasztalatait összegző konferenciájának egyik előadója, Nagy András Csaba, a Zuglói Szakrendelő Intézetek igazgató főorvosa. Ő arról beszélt, hogy a 65 év felettieket óvó utasítások miatt már a járvány elején „elvesztette” orvosainak csaknem felét, a szakdolgozóinak pedig mintegy harmadát. Az újraindítással sem lett jobb a helyzet, mert az orvosok harmada nem jött vissza, és a járvány hetei alatt fölhalmozódott ellátási restancia ledolgozására is hosszú hónapokra van szükség. A betegek fogadását nem csak a szakemberhiány, hanem a finanszírozási szabályok is nehezítik. Ugyanis öt percnél kevesebb idő nem juthat egyetlen páciensre sem, különben nem fizeti ki a biztosító az ellátást.
További részletek a cikkben.