• nátha
    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

    • Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

      Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

    • Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

      Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

A kulisszák mögött ő ápolja a színészeket

Lapszemle 2019.12.13 Forrás: bama.hu
A kulisszák mögött ő ápolja a színészeket

A színház veszélyes üzem, sötét terekkel, változó helyszínnel. A néző többnyire észre sem veszi, ha a baleset megtörténik.

Van egy ember, aki ott várakozik a kulisszák mögött, hogy segítsen, ha baj van. Dr. István Miklós a Pécsi Nemzeti Színház orvosa, aki megszállottan szereti a színházat és a hivatását, most 70 éves, de emellett sebészként is aktív, miközben medikusokat tanít az egyetemen - mutatta be interjújában a szakembert a bama.hu.

– Gyakran betegek a színészek?

– Éppen ellenkezőleg, akkor is dolgoznak, amikor tényleg nem kellene. Kevesen vannak sok darabra, muszáj mindig talpon lenniük.

– S mi van, ha kitör az influenzajárvány?

– A teátrum orvosa vagyok 34 éve, de még nem maradt el soha tömeges betegség miatt előadás. Más esetekben pedig beugrásokkal mentik meg a darabot. Ez például kifejezetten inspiráló egy fiatalnak, mert egy ilyen helyettesítés a szabályok szerint legalább három egymásutáni játékot jelent a számára.

– Patológus, sebész, érsebész, hogy került mégis a színházhoz?

– Végzés után bent maradtam a POTE-n. Aztán dr. Nógrádi Róbertet operálta a sebészeten a főnököm és a színházigazgató elhívott ide, amikor megtudta, hogy a feleségem is itt játszott a teátrum zenekarában.

– Belefért ez egy sebész életébe?

– Sőt, mindig volt más mellék­állásom, akkoriban például az István-aknai bányamentő állomás orvosaként is dolgoztam. A színházat pedig különösen szerettem, előbb csak szórakozásképpen, aztán munkaként is, mert itt nem csak a testtel, a lélekkel is foglalkozni kell.

– Mennyi időt tölt a színházban?

– Rengeteget. Minden előadást megnézek és mindig indulásra kész vagyok, amikor megy valamilyen darab.

– Voltak sürgős színpadi beavatkozásai?

– A színház veszélyes üzem, sötét terekkel, változó helyszínnel. A néző többnyire észre sem veszi, ha a baleset megtörténik. Azt gondolja, a jelenet a darab része, a sérültet pedig a színfalak mögött ápoljuk.

– Milyen esetekről van szó?

– Pár éve a Don Quijotében addig vívtak ketten, hogy beleestek a zenekari árokba. Zúzódás, törés máskor is előfordult már, volt, aki öt méter magasból a szivacs szélére esett, és olyan is, aki üvegdarabba csapott, ami artériás vérzést okozott. Továbbiak a teljes cikkben

Legolvasottabb cikkeink